رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق آمار در جشنواره امسال ۱۱۴ هزار و ۲۶۹ مسافر و گردشگر از شهر ملی منبت، بازار مبل و جاذبه های تاریخی، طبیعی و دست ساز ملایر بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۲ درصدی داشته است.

ابراهیم جلیلی افزود: از زمان آغاز جشنواره مبل و منبت از ۲۱ تا ۳۱ مرداد ۱۲ هزار و ۵۴۱ گردشگر و مسافر در این شهرستان اقامت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشت.

وی گفت: در مدت زمان یاد شده ۶۵ مورد بازرسی از واحدها و مراکز اقامتی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۰ درصدی داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به ورود نخستین قطار گردشگری به شهر ملی منبت ابراز امیدواری کرد: در جشنواره های بعدی همچون شیره پزی مانیزان بتوانیم شاهد ورود چند قطار گردشگری به ملایر باشیم.

جلیلی ادامه داد: در نخستین قطار گردشگری یکصد گردشگر از تهران و نقاط مختلف کشور وارد ملایر شدند و از بازار مبل و دیگر اماکن تفریحی و توریستی شهر بازدید کردند که بازتاب خوبی در این حوزه داشت.


وی روند برگزاری سومین جشنواره مبل و منبت ملایر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از ۲۱ مرداد که آیین افتتاحیه جشنواره با حضور استاندار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی همدان، نمایندگان ملایر، امام جمعه و فرماندار ویژه ملایر، مسئولان استانی و شهرستانی، فعالان صنعت مبل و منبت، هنرمندان کشوری و اقشار مختلف مردم در پارک تاریخی سیفیه برگزار شد، تا شب ۲۷ مرداد هر شب جشن های متعددی برای ایجاد شور و نشاط شهروندان و مسافران برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر افزود: شب های ۲۸ و ۲۹ مرداد نیز ملایر میزبان شب فیروزه ای و همزمان اختتامیه جشنواره با حضور پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور و هنرمندان کشوری بود که به صورت زنده از شبکه پنج سراسری و شبکه استانی پخش شد.

جلیلی با اشاره به بازدید معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی از بازار مبل، شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد، کوچه کارخانه قند و بلوار شهید بهشتی و ابراز رضایت وی از روند ارتقای شاخص های شهر ملی منبت ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک شاهد ثبت جهانی منبت ملایر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری ها برای ارتقای شاخص های منبت باید جدی تر باشد بیان کرد: اقدامات کمیته های ۱۰ گانه در این زمینه در دست انجام است و عملکردهای خوبی داشته اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در مدت زمان برگزاری سومین جشنواره مبل و منبت مجموعه شهرستان و فعالان این هنر صنعت خوب عمل کردند و با توجه به تبلیغات گسترده از رسانه ملی و اطلاع رسانی های مطلوب در سطح شهر شاهد حضور پرشمار مسافران و خریداران مبل و منبت به این شهرستان بودیم.

جلیلی همچنین به برگزاری جشنواره شیره پزی سنتی مانیزان اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته گردشگری از پنجم تا ۱۲ شهریور این جشنواره برگزار می شود.

وی بیان کرد: در صدد هستیم با تامین اعتبار مورد نیاز از طریق فرمانداری؛ جشنواره شیره پزی را از یک روز به ۲ روز افزایش دهیم.

سومین جشنواره مبل و منبت ملایر از ۲۱ تا ۳۱ مرداد در شهر ملی منبت برگزار شد.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.