علیرضا مدرکیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هر گونه تبلیغ حوزه کالاهای سلامت محور آرایشی و بهداشتی، دارویی، خوراکی و غذایی نیازمند دریافت مجوز از سازمان نظام پزشکی است.

وی افزود: دبیرخانه ای با عنوان نظارت بر تبلیغات سلامت محور در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده که متشکل از نمایندگانی از سازمان غذا و دارو، اداره ارشاد اسلامی، شهرداری، دادستانی و دیگر نهادهای مرتبط با امور تبلیغات است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان بیان کرد: افراد حاضر در این دبیرخانه اقدام به برگزاری نشست هایی برای هماهنگی در صدور و ارائه مجوز اقلام سلامت محور می کنند.

مدرکیان تاکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت مردم اعضای این دبیرخانه از تبلیغ کالاهای مضر در فضای مجازی بوده است.

وی اظهار داشت: برخی از افراد شاید به قوانین تبلیغ کالاهای سلامت محور آشنا نباشند بنابراین از طریق این دبیرخانه موضوع به افرادی که قصد تبلیغ دارند اطلاع رسانی می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان افزود: این دبیرخانه به تبلیغ برخی کالاها مجوز نمی دهد چراکه جزو کالاهای آسیب رسان بوده و تبلیغ آنها از نظر قانونی ممنوع است.

مدرکیان ادامه داد: اگر اعضای جامعه پزشکان اقدام به تبلیغ بدون دریافت مجوز از دبیرخانه کنند پرونده آنها در هیات انتظامی نظام پزشکی رسیدگی و پرونده دیگر افراد نیز برای رسیدگی به دادستانی ارجاع داده می شود.

وی تاکید کرد: شهروندان باید بدانند که برخی از تبلیغات گمراه کننده بوده و ادعای اشخاص در فضای مجازی واقعی نیست بنابراین خرید و مصرف این قبیل اقلام علاوه بر ضرر مالی، ضرر جسمی و جانی به افراد وارد می کند.

۲۰۸۷/۷۵۲۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.