مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیشتر این کنتورها در دشت رزن - قهاوند نصب شده است، افزود: تعهد داریم تا پایان سال، نزدیک به ۵۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های آب نصب کنیم.

منصور ستوده یادآوری کرد: با گذشت نزدیک به پنج ماه از آغاز سال، ۲۶۱ دستگاه کنتور هوشمند نصب شد.

وی اظهار داشت: بر اساس نوع مصارف چاه های مجاز، ۷۴ درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اعلام اینکه نصب کنتور هوشمند در چاه‌ها جزو طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی استفاده از آب‌های زیرزمینی همدان است، ادامه داد: اجرای این طرح و توسعه نصب کنتور هوشمند در سطح استان همدان نیازمند همکاری و تعامل کشاورزان با شرکت آب منطقه‌ای است.

ستوده بیان کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب سبب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اساسی‎ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان دیگر بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند از چاه‎ها آب برداشت کنند.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان تاکید کرد: اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین‎شده آب از چاه برداشت کند برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه کنتورهای هوشمند و کارت‌های شارژ همچون کارت سهمیه‌بندی بنزین است، عنوان کرد: کشاورزان باید نسبت به نصب این کنتورها اقدام کنند چرا که تکلیفی قانونی است و کار باید اجرایی شود.

ستوده گفت: براساس نوع مصارف از چاه های مجاز، ۷۴ درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی، ۶ درصد مربوط به بخش صنعتی، ۱۰ درصد بخش شرب روستایی، ۶ درصد بخش شهری، سه درصد بخش دام و طیور و یک درصد بخش خدمات و سایر است.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز تاکید کرد: با چاه‌های مجاز استان همدان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه گویای ۳۱۵۱ گفت: مردم می توانند با مشاهده هرگونه تخلف و در راستای جلوگیری از مصرف آب های زیرزمینی به صورت غیرمجاز با سامانه ۳۱۵۱ تماس بگیرند.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.