حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره) افزود: واقعه غدیر بیانگر این است که اسلام اجازه نمی دهد که قدرت دست هرکسی بیفتد و اگر انسان فاسد به قدرت برسد جامعه را  ظلم و بی عدالتی فرا می گیرد.

وی ادامه داد: کسی که عدالت نداشته باشد مسولیت پذیری او غلط است و خدا برای مسولیت پذیری حضرت علی (ع) را انتخاب کرد چرا که او عصمت و عدالت دارد و  اهل ظلم نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همگان باید دقت کنیم میزها و مسئولیت ها را به دست چه کسانی می سپاریم تصریح کرد:  قوه قضاییه عملکرد خوبی برای مبارزه با فساد دارد اما راه ریشه ای مبارزه با فساد دست مردم است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: اسلام قدرت را با عصمت پیوند زد تا حاکم شرع عدالت و برابری را در جامعه ایجاد کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ما باید قدرت را دست کسی بدهیم که عدالت و عصمت دارد و اهل رانت نیست افزود: شرط مسئولیت پذیری در  اسلام عدالت است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی تاکید کرد: اگر مسئولی اهل تقوا نبود و عدالت نداشت نمی تواند مدیر خوبی باشد و ملاک اساسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی این است که انسان درست، باتقوا و عادل را  انتخاب کنیم.

وی همچنین با اشاره به نزاع در کشمیر نیز گفت: مردم و مسلمانان این منطقه آسیب می بینند امیدواریم ظلم علیه آنها برداشته شود و همه مسلمانان متحد باشند.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.