رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: ۱۰۹۳ کیلو موادمخدر در سال جاری کشف و ضبط شده که بیش از ۳۳ کیلو شیشه بوده است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سرهنگ هادی قزوینه یکشنبه ۲۰ مرداد در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، اظهار کرد: تا تاریخ ۲۰ مرداد سالجاری ۱۹۰۳ کیلو کشفیات موادمخدر داشته ایم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشتیم.
وی افزود: بیشترین رشد کشفیات در شیشه با هزار و ۷۱۴ درصد افزایش معادل۳۳ کیلو و ۱۸۸ گرم بوده است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه دستگیری ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، تاکید کرد: ۵ هزار و ۱۷۸ نفر معتاد متجاهر، خرده فروش و قاچاقچی دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: میزان انهدام باندهای مواد مخدر ۳۹ درصد افزایش داشته به طوریکه ۳۳ باند در استان منهدم شده است.
قزوینه بااشاره به تعداد عملیات های حوزه مواد مخدر، تصریح کرد: تعداد ۴هزار و۱۷۰ عملیات در این حوزه انجام شده که نسبت به سال های گذشته ۲۳ درصد افزایش عملیات ها را داشته ایم.
وی تاکید کرد: ۴۷۶ طرح در راستای پاکسازی، جمع آوری معتادان و کنترل محورهای مواصلاتی انجام پذیرفته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۷ عملیات فرااستانی با همکاری سایر استان ها انجام شده است، افزود: ۴۳ دستگاه خودرو، ۱۸ موتور و ۹ قبضه سلاح در جریان عملیات ها ضبط شده است.
وی عنوان کرد: در استان همدان هیچ نقطه ای که محل تمرکز معتادان متجاهر باشد را نداریم و به جرات می گوییم که هیچ خرده فروش معروف در استان وجود ندارد که بتواند در یک محله و کوچه فعالیت داشته باشد و فعالیت او موجب بروز نارضایتی و ناامنی در محله شود.
قزوینه تصریح کرد: ۲۳۲ مدرسه در سال گذشته توسط پلیس مبارزه با موادمخدر آموزش داده شده است.
وی بااشاره به شرایط تولید و توزیع مواد مخدر در منطقه، بیان کرد: امروز افغانستان به کانون تولید مواد صنعتی تبدیل شده و آمار افزایش تولید شیشه را دارد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه سواحل دریایی یکی از مسیرهای انتقال موادمخدر است، تاکید کرد: تشدید مسائل امنیتی در تنگه هرمز به عنوان مسیر دریایی ورود مواد مخدر و تجمیع نیروهای مسلح در نوار مرزی در کاهش ورود مواد مخدر به استان ها تاثیر داشته است اما بااین احوال استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، اصفهان و شیراز بیشترین ورودی موادمخدر را داشته اند‌.
وی درباره علت تمایل معتادان به مواد صنعتی نیز گفت: به علت گران شدن تریاک به کیلویی ۴ میلیون تومان، گرایش به موادمخدر صنعتی بیشتر شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.