زمزمه کنار گذاشتن شهردار هر چند شایعه بی اساس و غیر رسمی است اما همچنان برخی شبکه های مجازی به آن دامن زده و اختلاف بین شورانشینان را دلیل تاخیر در این تصمیم می دانند.

هر چند شهردار همدان از اقبال و محبوبیت لازم در دل نیمی از اعضای شورا برخوردار است اما با این حال موضع گیری علیه او علنی یا غیرعلنی همچنان وجود دارد.

یکی از کانال های رسانه ای فعال در فضای مجازی نیز به تغییر احتمالی در راس بدنه مدیریت شهری پرداخت و عنوان کرد: تعدادی از اعضا شورای شهر به دنبال استیضاح عباس صوفی و انتخاب چهره ای دیگر به عنوان شهردار همدان هستند.

در این کانال همچنین به این نکته تاکید شده است که با انتخاب شهردار جدید که از اعضای شورای شهر است، ۲ صندلی شورا خالی خواهد ماند و با برگشت قانونی ابراهیم مولوی عضو برکنار شده این شورا، بازهم جواد گیاه شناس در جمع اعضای این شورا حضور خواهد داشت.

تیرماه گذشته بود که ۲ تن از اعضای شورای اسلامی شهر همدان حتی اختلاف با شهردار و اصرار بر زیر سوال بردن عملکرد او را وارد فضای رسانه های رسمی کردند که با واکنش صوفی شهردار این شهر مواجه شد.

در ماه های اخیر شاهد کنایه و زیر سوال بردن عملکرد اعضای شورا نسبت به یکدیگر بوده ایم که بی ارتباط به تغییرات و جابجایی ها در مدیران شهرداری و بسیاری از مسایل دیگر نبوده و در شورای پنجم که اساس فعالیت خود را شفاف سازی بنا نهاده، این شیوه رفتاری به راحتی قابل رویت است.

هم اکنون نیز برخی اعضای شورای اسلامی شهر همدان گویا دست بردار شهردار نیستند و به هر بهانه درصدد هستند تا کارنامه شهردار را زیر سوال ببرند.

البته اواسط خردادماه گذشته نیز استیضاح شهردار در رسانه ها مطرح شد که با واکنش رئیس و برخی اعضای شورای شهر مواجه شد.

جالب اینکه در آن مقطع  توپ شورا در سرپوش گذاشتن حاشیه‌هایی که برخی اعضا در انتقاد گسترده علیه شهردار آغاز کرده بودند، به زمین رسانه‌ها افتاد و به نوعی خبرنگاران را بازتاب دهنده حواشی تا استیضاح مورد خطاب قرار دادند.

اخبار و مطالب پیرامون شکل مهندسی تغییر در مدیریت شهری همه روزه در حال چرخش در گروه ها و کانال های خبری شبکه های مجازی است و بدون تردید این رویه تاثیر منفی در بدنه فعالیت و ساختار شهرداری خواهد داشت.

این در حالیست که شهردار همدان در ماه های اخیر سطح شهر را تبدیل به کارگاه عمرانی کرده و صدها طرح عمرانی توسط شهرداری در حال اجراست.

عملکرد او اگرچه نزد برخی اعضای شورا مورد هجمه قرار دارد اما از نگاه مردمی رضایت بخش و توام با حمایت ارزیابی می شود.

محافل مردمی نیز به این نکته اشاره دارند که کشمکش جناحی و اختلاف های شخصی که بین برخی اعضای شورا با شهردار پیش آمده، منجربه دامن زدن به حاشیه ها شده است.

عملیات اجرایی بازگشایی معابر، شتاب در طرح بهسازی بلوار ارم و جوان، احداث پارک یکصد هکتاری ولایت، شروع ساخت و تکمیل تقاطع غدیر، برداشت، لکه گیری و روکش آسفالت سطح معابر، پارک ۲۵۰ هکتاری سد اکباتان، تجهیز ناوگان موتوری شهرداری، راه گشایی مسیر برگشت گنجنامه،  اجرای تقاطع میدان پیشاهنگی، توسعه سایت دفن بهداشتی زباله و ساخت پارکینگ های طبقانی از عمده طرح هایی است که هم اکنون در دست اقدام و اجرا قرار دارد.

در واقع رشد متوازن مناطق مختلف شهر همدان مهمترین هدف مدیریت شهری است که از سال گذشته با جدیت لازم پیگیری می شود.

از بدو ورود صوفی به شهرداری همدان، تسهیل امور مردم در مباحث مختلف مرتبط با مدیریت شهری نیز با جدیت دنبال می شود که در این راستا نرم افزار جامع شهروندی نهایی شده و با توافق های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.

این نرم افزار در آسان سازی امور شهروندان نقش بسزایی خواهد داشت و برون سپاری خدمات در قالب دفاتر تسهیل گری و میز خدمت برای شفاف سازی و روان سازی امور با هدف سرعت بخشیدن در خدمت به شهروندان از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

ساماندهی آنتن‌های 'بی تی اس' تلفن همراه نیز از اقدام های شایسته مدیریت شهری همدان است چرا که وجود دکل‌های آنتن تلفن همراه (bts) در نقاط مختلف شهر همدان علاوه بر مسایل امنیت روانی برای شهروندان موجب آسیب رسانی به مبلمان و فضای شهری شده و شهردار به جدیت جمع آوری آنها را پیگیری می کند.

تمامی طرح های اجرایی در کارگاه عمرانی مدیریت شهری همدان در راستای ارتقا سطح کیفی خدمات رسانی به شهروندان در حالی با شتاب لازم ادامه دارد که با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، هزینه های زیادی به مدیریت شهری تحمیل شده و با این حال هیچ طرحی متوقف و راکد نمانده است.

بنابراین بهتر است اعضای شورای اسلامی شهر همدان در مقابل حرکت توسعه محور و روبه رشد شهرداری که تحت عنوان «شهردار جهادی» نزد مردم از محبوبیت و مقبولیت لازم برخوردار است، به خاطر اختلاف های شخصی و سلیقگی برخی اعضا، دست انداز ایجاد نکند.

بدون تردید کشمکش های جناحی در شورا و پیاده کردن شیوه سیاه و سفید در قبال عملکرد مدیریت شهری، خروجی مثبت به دنبال نخواهد داشت و مردم از این اختلاف ها آسیب می بینند.

لازم به یادآوری است که صندلی های شورا به صورت امانت به ۱۱ شهروند منتخب مردم واگذار شده که هر یک در مقابل تصمیم گیری ها متعهد و مسئول هستند و بی تردید این رویه جاری در شورای شیشه ای شهر همدان منجر به ترک خوردن ساختار تصمیم گیری ها در آن خواهد شد و فرصت ها را به تهدید منجر می کند.

حالا که شهردار همدان به صورت شبانه روز برای خدمت به مردم پاشنه ها را ورکشیده است و با وجود ناملایمتی ها، کمبودها و دغدغه های مالی به سرعت بخشیدن اجرای طرح ها تا تکمیل در کوتاه ترین زمان ممکن در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم تلاش می کند، شورانشینان بهتر است اختلاف ها را به فضای دوستانه حل کنند.

نباید فراموش کرد که صوفی فرزند شهرداری همدان است و برای تجربه اندوزی و کسب مهارت در مدیریت شهری، هزینه های فراوان برای او صرف شده و حالا باید از این فرزند که اکنون به مدیری متخصص در حوزه شهرداری است، حمایت لازم را داشت.

امیدواریم شورانشینان به دور از هرگونه حب و بغض، شهردار جهادی خود را در مسیر راهبردی و سیاستگذاری شورا حمایت کنند و اجازه ندهند اختلاف های شخصی، ترک در شورای شیشه ای ایجاد کند.

۷۵۲۰/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.