معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از بهره مندی فرزندان خانواده هایی که دارای سرپرست معلول هستند، از خدمات حمایتی سازمان شامل هزینه تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: پرداخت مستمری متناسب با بعد خانوار از جمله برنامه هایی بود که با تلاش و پیگیری فراوان محقق شد که همین امر باعث مرتفع شدن بسیاری از مشکلات مددجویان خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمد نفریه در جلسه شورای معاونان بهزیستی استان همدان، ادامه داد: سیاست اصلی سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی گسترش برنامه های خانواده محور است و راه اندازی مراکز جدید متناسب با آمایش سرزمینی و تائید سازمان و در جهت مرتفع کردن مشکلات استانهایی است که با مشکل مواجه هستند.   نفریه افزود: در زمینه آئین نامه ماده 2 آئین دادرسی کیفری رایزنی هایی از طریق سازمان انجام شده است که امیدواریم با تشکیل تیم مشترک با دادستانی برخی از مشکلات مرتفع شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه کار کارکنان سازمان بهزیستی، کار حمایتی صرف نیست و اقدامی در جهت تامین امنیت ملی است چرا که یکی از مولفه های مهم امنیت گسترش برنامه های حمایتی اجتماعی است. 
وی عنوان کرد: در سال 97 شاهد افزایش 100 درصدی تعداد مستمری بگیران و حتی افزایش تا 5 برابری میزان مستمری ها بودیم که با پرداخت مستمری بر اساس بعد خانوار این اقدام تکمیل شد.
نفریه خاطرنشان کرد: پرداخت متمرکز یارانه ها از جمله اقدامات شاخصی بود که از سال گذشته آغاز شده و با این اقدام بسیاری از مشکلات پرداخت یارانه به مددجویان مراکز مرتفع شده است. 
وی افزود: الکترونیکی کردن پرداخت ها به مراکز روزانه نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است و در حوزه توانبخشی به دنبال تحقق پرداخت یارانه مراکز روزانه به خانواده ها هستیم تا خانواده ها در انتخاب مراکز برای دریافت خدمت قدرت انتخاب داشته باشند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: افزایش بیش از 80 درصدی بودجه تهیه وسایل توانبخشی و وسایل بهداشتی اقدام دیگری بوده که محقق شده و برای نخستین بار  کمک هزینه مسکن با اعتباری افزون بر 12 میلیارد تومان و تا سقف 5 میلیون تومان به هر مددجو در حوزه توانبخشی تعلق خواهد گرفت. 
نفریه از افزایش 100 درصدی کمک هزینه خرید خدمات توانپزشکی خبر داد و گفت: در نظر گرفتن هزینه ورزشی برای مددجویان، افزایش اعتبارات کمیسیون های پزشکی با رویکرد خرید خدمت و کمک هزینه درمان برای افراد مجهول الهویه از جمله اقداماتی است که با تلاش های مستمر محقق شده است.
وی خاطرنشان کرد: با طرح تامین معیشت معلولین شدید و خیلی شدید مبلغی بین 350 تا 500 هزار تومان به آنها پرداخت خواهد شد و اعتباری افزون بر 12 میلیارد تومان برای تهیه وسایل ضروری با سرانه 2 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان همدان، نفریه در پایان یادآور شد: افزایش رضایتمندی مددجویان از خدمات جز با کار و تلاش جعی محقق نخواهد شد و امیدواریم با کار جهادی گامی در جهت محرومت زدایی و بهره مند ساختن همه مددجویان به ویژه مددجویان ساکن مناطق کم برخوردار برداریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.