رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: تا به امروز بیش از 25 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن خریداری شده است.
رضا وثاقتی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، از خرید بیش از 25 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط اداره تعاون روستایی شهرستان رزن خبر داد و افزود: این میزان گندم در 8 مرکز خرید که توسط اداره تعاون روستایی شهرستان پیش‌بینی شده، خریداری شده است.
وی با بیان اینکه از 8 مرکز خرید پیش‌بینی شده بیش از 15 درصد از ظرفیت آنها  تکمیل شده و با این وجود همچنان خرید گندم ادامه دارد، اظهار کرد: روند برداشت گندم در شهرستان رزن در مراحل اول خود است و هم اکنون نیز روند خرید ادامه دارد.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با بیان اینکه تا اتمام کامل برداشت گندم روند خرید ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: با پر شدن انبارهای مراکز خرید گندم، گندم‌های جمع‌آوری شده به سیلوها انتقال داده خواهد شد.
وثاقتی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برداشت گندم در مراحل اولیه خود قرار دارد اما مراکز خرید به صورت 24 ساعته آمادگی دارند تا گندم کشاورزان را خریداری کنند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 148 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده بود، خاطرنشان کرد: شهرستان رزن در سال گذشته رتبه نخست استان در خرید تضمینی گندم را به دست آورد.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن ادامه داد: در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته به علت کاهش نزولات آسمانی کاهش تولید و خرید گندم را در شهرستان رزن نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود.
وثاقتی از پیش بینی خرید 130 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سالجاری خبر داد و گفت: خوشبختانه ظرفیت خوبی برای ذخیره سازی گندم درشهرستان به صورت استاندارد فراهم شده است.
وی با بیان اینکه 2 سیلوی مکانیزه هر کدام با ظرفیت 35 هزار تن امسال در شهر کرفس و روستای چایان به بهره برداری رسیده است، تأکید کرد: مبلغ 200 ریال بابت هر کیلو کرایه حمل به کشاورزان پرداخت خواهد شد که در برگه رسید قید می شود.
وثاقتی با بیان اینکه 17 هزار نفر ثبت سامانه خرید تضمینی گندم شده اند، گفت: از این تعداد، اسامی 13 هزار نفر به بانک ارسال شده که متأسفانه علت عدم ارسال تمامی افراد به بانک کُندی سامانه گندم است و ازمسئولان درخواست می شود ویژه برای پیگیری واریز هرچه زودتر وجوه گندم کشاورزان اقدام کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.