استاندار همدان در بازدید از سد خرمرود تویسرکان ابرازامیدواری کرد که هر چه سریع تر پروژه ساخت سد خرمرود پایان یافته و مورد بهره قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سیدسعید شاهرخی در بازدید از سد خرمرود تویسرکان، ضمن تشکر از تمام متصدیان امور ساخت سد خرمرود اعلام کرد: وجود هماهنگی منسجم بین عوامل دستاندرکار ساخت این سد بسیار ستودنی است و حتی می توان این انسجام را الگویی برای انجام تمام پروژه های استان و کشور درنظر گرفت و این همدلی و هماهنگی مایه افتخار است.

وی ابرازامیدواری کرد که هر چه سریع تر پروژه ساخت سد خرمرود پایان یافته و مورد بهره قرار گیرد و یادآور شد: ما هم به نوبه خود از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز با اشاره به اینکه تخصیص جدید سد خرمرود به 7.3 میلیون مترمکعب آب افزایش یافت، اظهار کرد: با تخصیص بودجه جدید مورد نیاز، عملیات احداث این سد که متوقف شده بود، مجددا آغاز شد.

منصور ستوده ضمن اشاره به پیشرفت 24 درصدی ساخت این پروژه گفت: ساخت این سد توسط بخش خصوصی در دست انجام است و 1.5 میلیون مترمکعب آب برای مصرف صنعت، 1.3 میلیون مترمکعب برای مصرف شرب، یک میلیون مترمکعب برای مصرف محیط زیست و 3.3 میلیون مترمکعب برای مصارف کشاورزی زمین های پایین دست سد تخصیص یافته و در مجموع مصارف آب صنعتی، کشاورزی و محیط زیست 47 روستا از این طریق تأمین می شود.

وی افزود: این سد از نوع خاکی همگن با هسته رسی بوده و عرض تاج آن 9 متر و طولش 700 متر، حجم مخزن 8.2 میلیون مترمکعب و ارتفاع این سد از پی 54 متر و از کف 46 متر است.

ستوده در پایان بیان کرد: قرارداد ساخت این سد به روش فاینانس داخلی در 3 خرداد 96 منعقد شده و مدت پیمان 36 ماه است که در مجموع آورده پیمانکار 175 میلیارد تومان است که دولت نیز 16 درصد سود برای این پروژه تعهد کرده که در مجموع 316 میلیارد تومان هزینه ساخت این سد برآورد شده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.