بیمارستان دکتر غرضی ملایر وابسته به سازمان تأمین اجتماعی در سال 1374 راه اندازی شد. این بیمارستان دارای 160 تخت اسمی و 141 تخت فعال و تعداد کارکنان فعلی آن 395 نفر است. این مرکز از سال 1381 موفق به استقرار نظام مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO 9001:2008  و أخذ گواهینامه مربوطه از شرکت TUV NORD  شد. در حال حاضر این مرکز درمانی به دلیل برخورداری از امکانات بالقوه از جمله اورژانس مناسب، پرسنل مجرب و موقعیت جغرافیایی مناسب به عنوان مهم ترین بیمارستان شهرستان ملایر تلقی می شود.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، صبح امروز تور یک روزه اصحاب رسانه استان به همت مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی همدان در راستای بازدید از ظرفیت ها و امکانات بیمارستان غرضی ملایر برگزار شد و در کنار آن مسئولان این مرکز درمانی ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، دغدغه ها و نیازمندی های بیمارستان را مطرح کردند.
رئیس بیمارستان غرضی ملایر از افتتاح 5 پروژه کلیدی عمرانی و درمانی در مجموع با اعتبار 11 میلیارد و 100 میلیون تومان در 29 تیر ماه همزمان با روز ملی تأمین اجتماعی با حضور دکتر درخشان، معاون سازمان تأمین اجتماعی کشور خبر داد.
دکتر محمد رضا توکلی در حاشیه این بازدید افزود: در زمینه بهسازی و به روزرسانی بیمارستان گام های خوبی برداشته شده که ساخت انباردارویی، بازسازی فضای رادیولوژی، سی تی اسکن و سونوگرافی، تعمیرات اساسی اتاق عمل و مرکز استریل، تعمیرات اساسی زایشگاه و ساخت ساختمان مسجد، اداری و فرهنگی توسط خیّر "حاج حسن تولکی" از جمله این پروژه هاست.
وی به سوابق و موفقیت های این بیمارستان از زمان تأسیس تاکنون اشاره و اظهارکرد: این مرکز با مدیریت صحیح و با تلاش پرسنل مجرب در سال ها فعالیت خود موفق به کسب موفقیت های متعددی شده است.
توکلی به کسب مقام دوم استانی در جشنواره حاکمیت بالینی در بین بیمارستان ها استان، کسب درجه یک مثبت در اجرای اولین نسل استانداردهای اعتبار بخشی کشوری در سال های 93 و 94 و کسب درجه یک در تیم ارزیابی های اعتبار بخشی کشور اشاره کرد.
وی با بیان اینکه بیمارستان غرضی ملایر کاندیدای درجه یک عالی در نسل دوم استانداردهای اعتباربخشی در سال 95 شد، گفت: کسب مقام اول در استان در زمینه بازدیدهای ادواری اعتبار بخشی استانی سال 97 و کسب مقام ششم در سال 96 و مقام چهارم در سال 97 در بین 71 بیمارستان تأمین اجتماعی در حوزه عملکرد دفتر پرستاری، از دیگر موفقت های کسب شده به شمار می رود.
افتتاح 5 اتاق LDR مطابق استاندادرهای بین المللی
مسئول بهبود کیفیت و اعتباربخشی و کارشناس بهداشت محیط بیمارستان غرضی نیز با بیان اینکه امسال 3 متخصص زنان و یک ماما جذب شده است، گفت: بخش زایشگاه و اتاق عمل این مرکز درمانی آخرین مراحل بازسازی را طی کرده و در هفته تأمین اجتماعی افتتاح می شود.
داود کشاورز با بیان اینکه طی یک سال گذشته هزار و 650 مورد زایمان در این بیمارستان انجام شده که حدود 65 درصد زایمان طبیعی بوده است، ادامه داد: 5 اتاق LDR مطابق استاندادرهای بین المللی در این مرکز احداث شده که مراحل اول، دوم و سوم زایمان توسط مادر باردار و ارائه کلیه خدمات درمانی و بهداشتی در این اتاق اهای مجهز  انجام می شود.
وی با بیان اینکه از زمان ورود مادر باردار در زایشگاه، ارائه کلی خدمات همراه با امکانات پزشکی و رفاهی کامل شامل بستری، زایمان و ریکاوری در این اتاق ها صورت می گیرد، اظهارکرد: حتی در یکی از این اتاق ها امکان زایمان در آب نیز فراهم شده است.
کشاورز با بیان اینکه هر اتاق LDR طبق قانون 400 زایمان را پوشش می دهد، گفت: امکانات ما برای 2 هزار زایمان فراهم است و در زمینه متخصص زنان هیچ کمبود و مشکلی نداریم.
کمبود چهار متخصص کلیدی در بیمارستان غرضی؛ مشکل جدی بیماران
رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان غرضی ملایر نیز گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و اختصاص بودجه توسط دکتری صفری، مدریت درمان استان همدان، قبل از اعمال تحریم های دارویی موفق شدیم انبارهای دارویی بیمارستان را پر کنیم و در حال حاضر انبارهای داروی ما دپوی خوبی دارند و حتی درمانگاه های تأمین اجتماعی نهاوند و تویسرکان را نیز پوشش می دهیم.
محسن نوروزی به اقدام راهبردی صورت گرفته در سال 97 اشاره و اظهارکرد: روزانه در درمانگاه عمومی و تخصصی  این مرکز درمانی به طور متوسط 1500 بیمار ویزیت می شود.
وی به بیان اینکه در حال حاضر 21 پزشک متخصص و 26 پزشک عمومی ما با همکاری دارند، ادامه داد: بیمارستان غرضی 40 درصد تخت های بستری مراکز درمانی شهرستان ملایر را پوشش می دهد و در بحث درمان بار بزرگی را بدوش می کشد.
نوروزی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود حاد متخصص های رادیولوژی، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، داخلی و جراحی مغز و اعصاب در این بیماستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های سونوگرافی و سی تی اسکن خریداری و در این بیمارستان نصب شده اما نبود متخصص های مربوطه سبب نارضایتی بیمارن شده است و برای انجام سونوگرافی و سی تی اسکن مجبوریم بیماران بستری را به مراکز خارج از بیمارستان ازعام کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مدیریت منابع انساتی، تربیت و توزیع پزشکان و متخصصان و سایر نیروی انسانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است، افزود: متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی همدان در این راستا و برای تأمین نیروی مورد نیاز با ما همکاری ندارد.
رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان غرضی ملایر با بیان اینکه در سالجاری یک متخصص اطفال به جمع پزشکان متخصص ما اضافه شده است، گفت: در حال حاضر 5 آمبولانس پیشرفته در این مرکز فعال هستند.
وی با بیان اینکه امسال ضریب اشغال تخت نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: میزان رضایتمندی بیماران از خدمات بیمارستان غرضی در بخش بستری 88 درصد و در بخش پاراکلینیکی 86 درصد است.
نوروزی از نگاه عادلانه مدیریت درمان استان همدان در زمینه توزیع خدمات و امکانات و تجهیزات در مناطق محروم تقدیر کرد و گفت: دکتر صفری با مدیریت راهبردی و نگاه ویژه خود،بیمارستان غرضی را به یکی از برترین بیمارستان های کشور مبدل ساخته است.
وی در مورد پروژه بزرگ ساختمان اداری- فرهنگی خیّرساز بیمارستان نیز خاطرنشان کرد: این ساختمان به همت "حاج حسن توکی"، یکی از بزرگ ترین خیرین حوزه سلامت با اعتبار 4 میلیارد تومان احداث شده و آماده بهره برداری است.
نوروزی افزود: این پروژه در 3 طبقه با زیربنای 2 هزار مترمربع شامل 5 واحد همراه سرا برای اسکان همراهان بیمارانی که از راه دور می آیند، ساخته شده، همچنین 2 طبق ساختمان نیز به امور اداری و فرهنگی تخصیص می یابد و مقرر شده ما بعد از استقرار در آن ساختمان، از فضای اداری فعلی بیمارستان برای جبران کمبود فضای درمانی استفاده کنیم.
رئیس خدمات پرستاری و مامائی بیمارستان غرضی ملایر یادآورشد: از استان های مختلف دعوت می کنیم تا برای بازدید از پروژه های درمانی و عمران بیمارستان غرضی به این شهر سفر کرده و از خدمات و بازسازی های انجام شده الگو برداری کنند.
گفتنی است؛ در پایان این نشست خبرنگاران به همراه مدیر روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی استان همدان، از بخش های مختلف بیمارستان غرضی ملایر شامل اطفال، زایشگاه، بخش جراحی و اتاق عمل، بخش های داخلی و قلب زنان و مردان از نزدیک بازدید کردند.
گزارش از : مهناز روزبهانی، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.