Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

امروز نخستین نشست خبری هیأت مدیره بازار بزرگ مبل منت ملایر با روسای دانشگاه ها و خبرنگاران شهرستان در آستانه برگزاری سومین جشنواره ملی مبل منت برگزار شد و در این نشست 4 ساعته ضمن ارائه گزارش عملکرد فعالیت 3 ساله این هیأت مدیره، حضار برای رفع مشکلات و مسائل موجود در زمینه مبل منبت، راهکارهای تسهیل کننده برای ثبت جهانی و توجه به رونق تولید و صادرات به بحث و تبادل نظر پرداختند و در این نشست از سومن تیزر تبلیغاتی جشنواره مبل منبت که مدت آن 40 ثانیه بود، رونمایی شد.  

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سومین جشنواره ملی مبل منبت ملایر از 21 مرداد ماه تا یک شهریور ماه در ملایر به همت بازار مبل منبت و با همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی برگزار و 3 تا 5 روز نیز با حضور مقامات و هنرمندان کشوری، استانی و شهرستانی در محل پارک ملل مراسم مختلف برپا می‌شود.

پذیرش دانشجو در رشته مهندسی صنایع مبلمان از مهر ماه

در این نشست تخصصی رئیس دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده مجموعه دانشگاه های ملایر در کنار صنعت مبلمان قرار بگیرند، از پذیرش دانشجو در رشته مهندسی صنایع مبلمان از مهر ماه خبر داد.

دکتر خسرو سایوند به تشکیل و راه‌اندازی مرکز پیشرفته چوب، منبت و مبلمان در دانشگاه ملی ملایر اشاره و اظهاکرد: درحال حاضر 4 هزار نفر دانشجوی غیربومی در دانشگاه ملایر مشغول تحصیل هستند که می‌توانیم با توزیع بروشور و کاتالوگ در بین این افراد، بازاریابی بزرگ و وسیعی برای معرفی مبلمان ملایر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت واحد مدیریت بین المللی دانشگاه نیز می توانیم بری معرفی پتانسیل های شهرستان در بخش های هنر – صنعت منبت و انگور و کشمش در کشورهای دیگر استفاده کنیم، افزود: باید در این زمینه از ظرفیت خیرین ملایری مقیم تهران بهره برد.

سایوند تصریح کرد: باید تلاش شود تا خیابان 32 متری مطهری ملایر که محل تجمع واحدهای فروش مبلمان هستند، به محیطی مثل یافت آباد تهران تبدیل شده و یک بازار دائمی برای عرضه و فروش مبلمان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند یک سفره عظیم و طبیعی در ملایر در حوزه چوب، منبت، انگور و کشمش پهن شده، ادامه داد: ما می‌توانیم با استفاده از تجربیات جهانی سریع به اهداف و موفقیت‌های بزرگ دست یابیم.

رئیس دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه باید با برنامه ریزی راهبردی به اهداف خود برسیم، افزود: باید تلاش شود با همکاری منسجم دانشگاه‌ها و هیأت مدیره مبل منت، یک مجموعه واحدی با نگاه فراملی تشکیل شود تا نتایج ملموس حاصل شود.

وی برلزوم داشتن یک گواهینامه و شناسنامه در کنار صنعت مبل، انگور و کشمش ملایر تأکید و توصیه کرد: در کنار فعایت بازار مبل، یک تیم پژوهشی و تحقیقیاتی متشکل از اساتید دانشگاه‌ها ایجاد شود.

سایوند با بیان اینکه ما با وزارت صنایع در این رابطه مذاکره کرده‌ایم، خواستار راه‌اندازی وب سایت دو زبانه برای بازار مبل منبت ملایر شد.  

فعالیت 5 رشته مرتبط با صنایع چوب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز بیان کرد: در برنامه قبلی توسعه استان همدان آنچه برای ملایر ترسیم شده بود توسعه کشاورزی، صنعت و آموزش عالی بود که در اولویت کاری مسئولین قرار داشت و اکنون ما شاهد گسترش این سه حوزه در ملایر هستیم.

محمدعظیم خدایاری با تقدیر از فعاالیت گسترده خبرنگاران در بحث اطلاع رسانی و معرفی توانمندهای ملایر، افزود: دانشگاه ها دو رسالت مهم آموزش و پژوهش را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه ما از قبل در دانشگاه آزاد رشته صنایع چوب را داشتیم، اظهارکرد: از مهر ماه تعداد درشته های مرتبط با صنایع چوب در در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر به 5 رشته می رسد.

خدایاری با اشاره به اینکه در بعد پژوهشی با توجه به سیاست های کلی دانشگاه آزاد، حرکت ما به سمت دانشگاه نسل چهارم است، گفت: 400 عنوان پژوهش در قالب پایان نامه توسط دانشجویان در این عرصه تدوین شده است.

وی با تأکید برلزوم ایجاد وفاق و همکاری منسجم بین دانشگاه ها و صنایع ملایر برای ایجاد اشتغال مولد، افزود: با توجه به اینکه در سطح کشور 300 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند و بیش از 60 هزار نیروی انسانی در این واحدها فعالیت می کنند،این خود می تواند زمینه ساز بازاریابی گستره ای برای مبل منبت ملایر باشد.

سایت سه زبانه بازار مبل منبت راه‌اندازی می‌شود

مدیر سایت بازار مبل منبت ملایر با بیان اینکه یک سایت سه زبانه پیشرفته و مطابق با استانداردهای روز کشور در دست طراحی داریم، گفت: به ازای تمام مبل فروشی های ملایر یک پیج به صورت رایگان  برای معرفی و فروش محصولات خود به آنها اختصاص داده می شود.

مهندس مهتاب پور به امکان به نمایش گذاشتن تصاویر مبلمان های تولیدی و امکان پخش زنده تمام مراسم مربوط به حوزه مبل منبت چون جشنواره های ملی توسط این سایت اشاره کرد و گفت: کلیه هزینه طراحی و راه اندازی سایت توسط بازار مبل منبت ملایر تقبل شده است.

وی با بیان اینکه در این سایت سایط مشاغل رایج در ملایر و ظرفیت های این شهرستان نیز معرفی می شود، اظهارکرد: قطعاً با راه اندازی این سایت، انقلابی در زمینه فروش محصولات تولید، تبلیغات و بازریابی مبل منبت ملایر رقم می خورد.

از 12 المان طبیعی مبل منبت ملایر رونمایی می‌شود

یکی از اعضای هیأت مدیره بازار مبل منبت ملایر به ورود این بازار در عرصه سیما و منظر شهری و بهره گیری از هنر هنرمندان برای طراحی و رونمایی از  12 المان طبیعی مبل منبت اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای ثبت جهانی منبت ملایر انجام می شود.

رضا فهیمی راد با بیان اینکه ملایر 2 برند بزرگ شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت را داراست، اظهارکرد:  ما می توانیم با بهره گیری از توانمندی های موجود، شهرستان خود را بسازیم و توسعه دهیم.

وی به جذب 70 هزار نفر گردشگر طی برگزاری 2 دوره جشنواره ملی مبل منبت در ملایر اشاره کرد و ادامه داد: هیأت مدیره بازار مبل منبت با حرکت انقلابی خود طی 3 سال گذشته، فضای مناسبی را برای حضور قدرتمند بخش خصوصی ایجاد کرد.

400 میلیارد تومان فروش مبلمان ملایر

یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره بازار مبل منبت ملایر  نیز با بیان اینکه ما توانستیم ملایر را در داخل و خارج کشور مطرح کنیم، گفت: درحال حاضر به کشورهای حوزه اوراسیا، عراق، غنا، تعدادی از کشورهای عربی و ... صادرات دارمی.

مهدی محمودی با اشاره به اینکه طی برگزاری جشنوارههای اول و دوم مبل منبت میزان فروش محصولات تولیدی ملایر در این زمینه مبلغ 400 میلیارد تومان بود، افزود: درحال حاضر 20 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در این هنر- صنعت مشغول فعالیت هستند و 1500 نفر نیز بیمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعاً 500 نمایشگاه مختلف مبل منت در سطح شهرستان به فعالیت مشغول اند، خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های گردشگری در ملایر برای اسکان مسافران، می طلبد که شهرداری و میراث فرهنگی و سایر متولیان امر وارد عرصه شوند و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

محمودی با بیان اینکه حرکت ما در ملایر روبه جلوست و احساساس نیاز به زیرساخت های گردشگری در این شهرستان ایجاد شده، ادامه داد: در بحث تأمین مواد اولیه مثل چوب، رویه کوبی و پارچه با نوسانات ارز مواجه هستیم و به افزایش قیمت مواد اولیه، به تبع قیمت تمام شده محصول نیز افزایش می‌یابد.

گزارش از: مهناز روزبهانی، خبرنگار ایسنا_ منطقه همدان



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.