ساسان رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بارش های سیل آسای اوایل امسال، هفت قسمت از گردنه اسدآباد دچار رانش عمیق شد که عبور و مرور در این محور را با مشکل مواجه کرد.
وی با اشاره به اینکه رانش زمین فاصله ای 30 سانتی متری در این محور ایجاد کرده بود، افزود: بیش از یک هزار و 200 تن آسفالت برای بازسازی این محور استفاده شد.
رستمی با اشاره به اینکه ایمن سازی این محور با لکه گیری و استفاده از آسفالت گرم انجام شده است، افزود: دیگر اختلاف سطحی در این محور وجود ندارد و تردد در این مسیر به طور کامل عادی و روان است.
وی ادامه داد: هرسال در فصل سرما، با بارش برف و باران رانش هایی در این محور رخ می دهد که در ایجاد حوادث جاده ای بسیار خطرناک است.
رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسدآباد با بیان اینکه این محور نیاز به بازسازی اساسی دارد، عنوان کرد: این ایمن سازی به صورت موقت صورت گرفته است و در حال انجام رایزنی ها به منظور دریافت اعتبارات ملی برای بازسازی اساسی این محور هستیم.
وی افزود: به طور متوسط هر ماه نزدیک به 200 هزار خودرو در این مسیر تردد می کنند.
گفتنی است، گردنه اسدآباد، یکی از راه‌های حادثه خیز در استان همدان است که در بارندگی های شدید فروردین امسال، دچار رانش و آسیب شدید شد.​
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.