رضا عسگری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان در 2 سال گذشته توسعه دولت الکترونیک، ایجاد شفافیت سازمان و آسان سازی فرایند ارائه خدمات را در دستور کار قرار داده است.
وی بیان کرد: این سازمان با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی و به منظور استفاده در طراحی و برنامه ریزی های شهری شهرداری، ارتقا کیفی و کمی بازدهی سیستم های موجود، رساندن اطلاعات و درخواست اشخاص با استفاده از خدمات ماشین و انتشارات از سال 1382 تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در طی سال های گذشته شهرداری الکترونیک که منجر به ایجاد شهر الکترونیک شود اتفاق نیفتاده است، اظهار داشت: بیش از 14 سال از تولد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان می گذرد اما رشد این سازمان بیش از چند سال نیست.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: شهرداری همدان با ارائه یک هزار خدمت در بین دستگاه های اجرایی از جایگاه ویژه ای در ارائه خدمات به شهروندان برخوردار است.
عسگری خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته تهیه نرم افزار جامع شهرسازی، بودجه اعتبارات، مالی و حسابداری، کنترل طرح های عمرانی، جامع آماری و سفارشی سازی پرتال شهرداری همدان، خرید خدمات مشاوره در خصوص مشارکت در شبکه فیبر نوری، ایجاد مرکز داده پشتیبان، استقرار سامانه 137، اتوماسیون مکاتبات نرم افزار حقوقی، پرتال شورای اسلامی شهر، نرم افزار اتوماسیون مصوبات شورا، توسعه شبکه فیبر نوری و تهیه طرح جامع فناوری اطلاعات در راستای دستیابی به شهرداری الکترونیک انجام شده است.
وی با بیان اینکه 90 درصد از مراجعات شهروندان به شهرداری در بخش های نوسازی، شهرسازی، املاک و درآمد است افزود: با استقرار فاز نخست سامانه جامع شهرسازی، شهروندان می توانند جانمایی و نمایش موقعیت فیزیکی ملک خود را مشاهده کرده و درخواست های خود را پیگیری کنند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: در حوزه درون سازمانی و در راستای آسان سازی امور برای شهروندان و شفافیت در کارها و برنامه ها به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرده ایم.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.