لیدا رفعتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 2 هزار و 597 مورد بازرسی از واحدهای صنفی با آغاز طرح سلامت رمضان تا دهمین روز از ماه مابرک رمضان صورت گرفت.
وی اضافه کرد: 394 بازدید از شیرینی فروشی ها و کارگاه های قنادی و 375 بازدید از محل های تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا بامیه و شیرینی های سنتی انجام شد.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با توجه به افزایش عرضه آش و حلیم در ماه رمضان 127 مورد بازرسی نیز از مراکز فروش این مواد غذایی صورت گرفت.
رفعتی گفت: پیش از آغاز ماه رمضان نسبت به سرکشی از اماکن متبرکه نیز اقدام هایی صورت گرفت و در این مدت زمان بازرسان 331 بار به مساجد و اماکن متبرکه سرکشی کردند.
وی افزود: به منظور بررسی وضعیت سلامت اماکن بین راهی 38 بازدید و سرکشی نیز از این محل ها در 10 روز نخست ماه رمضان صورت گرفت.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: با توجه به اهمیت سلامت آب 241 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و چهار هزار و 281 مورد کُلرسنجی انجام شد.
رفعتی انجام 174 مورد نمونه برداری مواد غذایی و یک هزار و 107 مورد سنجش با بهره گیری از تجهیزات پرتابل بازرسی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته برشمرد.
طبق آخرین گزارش تعزیرات حکومتی همدان، برای 190 واحد متخلف از آغاز طرح سلامت رمضان پرونده تشکیل شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.