توکل حیدری روز دوشنبه در دیدار هیات امنای ستاد دیه استان همدان با امام جمعه همدان اظهار داشت: یکی از محورهای آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، دعوت مردم به نخریدن اقلام و کالاهای گران باشد.
وی اضافه کرد: نخریدن و تحریم کالای گران قیمت باید از تریبون نماز جمعه بیان شود تا با این روش بتوان دولت را در مدیریت نرخ کالاها کمک کرد.
رییس کل دادگستری استان همدان یادآوری کرد: ستاد دیه توسط مرحوم لاجوردی و شماری از معتمدان تشکیل شده و سالهاست که در ماه رمضان نسبت به برگزاری جشن های گلریزان و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اقدام می شود.
حیدری با بیان اینکه فلسفه ستاد دیه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است گفت: افرادی که به خاطر ارتکاب جرم و بزه به زندان رفته باشد مشمول کمک ستاد دیه قرار نمی گیرند.
وی افزود: تنها جرایم غیرعمد شامل محکومان مالی، نفقه، مهریه مورد حمایت ستاد دیه هستند و برای آزادی آنها تلاش می شود.
رییس کل دادگستری استان همدان درباره مهریه های نامتعارف اظهار داشت: تعیین صداق های ناروا و نجومی در مراسم عقدی که جای چانه زدن و قهر کردن نیست مشکلاتی را برای زوجه به همراه داشته است.
حیدری اظهار داشت: در پرونده ای یک داماد اقدام به تعیین مهریه به میزان سال تولد همسرش با مقیاس تُن طلا کرده است.
وی ادامه داد: از این پس زنانی که متقاضی مهریه هستند باید نسبت به شناسایی و معرفی اموال و دارایی همسرشان اقدام کنند مگرنه قاضی آنها را معسر شناخته و زندانی نمی کند.
رییس کل دادگستری استان همدان تاکید کرد: یکی از اولویت های دادگستری با بهره گیری از سخنان مراجع تقلید، زمینه سازی آزادی زندانیان مهریه است و به زودی شماری از آنها آزاد می شوند.
حیدری گفت: در منطق مردم زندان و زندانی خوب نیست و زندانی را فرد مجرم می دانند و آن را شایسته کمک نمی دانند در حالیکه همه زندانیان مجرم و خطا کار نیستند.
وی از امام جمعه خواست مردم را نسبت به این موضوع در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه آگاه کند تا کمک به زندانیان نیازمند به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
حیدری خاطرنشان کرد: سال گذشته 30 میلیارد ریال کمک های مردمی جمع آوری شد که این رقم بسیار کم است اما می توان با تبلیغ و ارشاد این رقم را افزایش داد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.