منصور ستوده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آبرسانی از قوچم و تالوار به شهر همدان، در سال 97 حدود 135 میلیارد ریال اعتبار داشت اما امسال در بودجه سال 98 حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که بسیار ناچیز است.
وی ادامه داد: انتقال آب آشامیدنی این طرح برای 12 شهر همدان، مریانج، جورقان، فامنین، قهاوند، بهار، صالح آباد، لالجین، مهاجران، کبودراهنگ، گل تپه، شیرین سو و 159 روستا و پایگاه شکاری شهید نوژه به میزان 51.5 میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است.
ستوده اظهار داشت: در این طرح آبرسانی، آب پس از انتقال از سد وارد تصفیه خانه در اطراف لالجین شده و پس از تصفیه وارد شبکه توزیع آب می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان عنوان کرد: تاکنون حدود 2 هزار و 700 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و با توجه به افزایش قیمت ها و تخصیص اعتبار اندک سالانه، اعتبار لازم برای تکمیل این خط حدود پنج هزار میلیارد ریال است.
وی با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در حوزه آب افزود: امسال سد خرمرود تویسرکان با مشارکت بخش خصوصی نزدیک به 12 درصد پیشرفت کاری دارد.
ستوده با بیان اینکه سد خرمرود با هدف تامین آب آشامیدنی روستاها و صنایع پایین دست سد ساخته می شود، افزود: اعتبارات این سد یک هزار و 750 میلیارد ریال است که طبق قرارداد توسط بخش خصوصی تامین می شود.
وی اضافه کرد: یک هزار و 410 میلیارد ریال آورده نیز دولت برای سود تسهیلات سرمایه گذار ساخت سد پرداخت می کند.
ستوده عنوان کرد: در شهرستان نهاوند سدگرین 22.1 میلیو‌ن مترمکعب ظرفیت تنظیمی دارد که 19.1 میلیون مترمکعب آن برای مصارف شرب و سه میلیون مترمکعب آن برای مصارف صنعتی است.
وی ادامه داد: نزدیک به 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد گرین نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: در پی بارش های سال آبی جاری، مخزن تمام سد های استان پر است.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.