محمدرضا افخمی تابان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: به نسبت سال های قبل در سال 97 سرعت رسیدگی به پرونده ها بیشتر شده یعنی 67 پرونده در دادسرا و 120 پرونده در هیات بدوی رسیدگی شده است.
وی با بیان اینکه شکایت رسیدگی نشده وجود ندارد افزود: رسیدگی و صدور رای برای برخی از پرونده هایی که به ویژه در هیات بدوی مطرح شده، زمانبر است زیرا نیازمند تحقیق، بررسی شواهد و مدارک و احضار شاکی و متشاکی عنه است.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی همدان اظهار داشت: 105 پرونده تخلف سال گذشته در هیات بدوی تشکیل شد و در بخش انتظامی نیز پرونده هایی ثبت شده است.
افخمی تابان توضیح داد: شکایت ها برخی مواقع از طریق دادسرای نظام پزشکی در صورت صدور کیفرخواست به هیات بدوی انتظامی ارسال می شود و برخی از شکایت ها نیز از طریق دادگستری به نظام پزشکی برای دریافت نظریه کارشناسی ارسال شده که در هیات بدوی رسیدگی می شود.
وی اضافه کرد: 105 پرونده سال گذشته در هیات بدوی و 62 مورد در دادسرای انتطامی ثبت شد که بیشترین شکایت ها از گروه زنان و مامایی، دندان پزشکی، جراحی و ارتوپدی بوده است.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی همدان تابان بیان کرد: بخشی از پرونده های سال های گذشته نیز در سال 97 رسیدگی و منتج به رای شد بنابراین تعداد آرای صادره بیشتر از شکایت و پرونده های تشکیل شده در سال گذشته است.
افخمی اضافه کرد: همچنین از 68 پرونده بررسی شده در دادسرای انتظامی برای 35 مورد قرار منع تعقیب صادر شد و پرونده مابقی پس از صدور کیفرخواست در اختیار هیات بدوی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در هیات بدوی 26 پرونده نشان از قصور تشخیص داده شد که پس از اعتراض به رای بدوی و رسیدگی مجدد پرونده در هیات تجدید نظر انتظامی، این آمار به 40 مورد قصور رسید.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی همدان درباره پرونده مرگ خانم «حسینی شعار» افزود: این پرونده در هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی تشکیل و رأی صادر شد و در دادسرا نیز پرونده تشکیل شده است.
افخمی اضافه کرد: طبق رای هیات بدوی تجدید نظر 80 درصد قصور پزشک متخصص زنان، پنج درصد قصور مسئول فنی و 15 درصد مسئول عملیات احیا مقصر شناخته شدند.
وی در پاسخ به سوالی درباره فرار مالیاتی پزشکان اظهار داشت: هزینه اعتراض به مدیریت و حاکمیت کشور ممکن است بالا باشد اما هزینه انتقاد به پزشکان به علت اینکه این طیف قدرتی ندارند زیاد نیست.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی همدان ادامه داد: مردم هنگام بیماری و ناراحتی به پزشکان مراجعه می کنند بنابراین پولی که به این قشر می دهند از روی رضایت خاطر نیست.
افخمی تابان، با عنوان اینکه هیچگونه ضابطه ای در دریافت پول از سوی یک آرایشگر زنان وجود ندارد افزود: کسی از این طیف گلایه نمی کند اما تمامی اعتراض ها معطوف به جامعه پزشکی است.
این مسئول ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته 40 تا 60 درصد اقتصاد کشور مالیات نمی‌دهند اما تاکنون آمار گرفته ایم که کدام قشر فرار مالیاتی بیشتری دارند؟
وی افزود: برخی حقوق پزشکان تاکنون نادیده گرفته شده اما این عوامل موجب تجمع آنها در مقابل استانداری و فرمانداری نشده است چراکه نوع نگاه‌ها به پزشکی و روپوش سفید این اجازه را به این قشر نمی‌دهد.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی همدان تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی اختیار لازم در سیاستگذاری وزارت بهداشت را ندارد و حتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم پزشک نیست.
افخمی با بیان اینکه دولت کارگزار خوبی نیست ادامه داد: سیستم اقتصادی و پزشکی کشور ایران دولتی و دولت ‌زده است در حالیکه در کشورهای پیشرفته، دولت ناظر بر کارها است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.