به گزارش ایرنا، رشید حیدری مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 350 طرح در حوزه بهداشت و 150 طرح در چهار حوزه آموزش، درمان، پژوهش و غذا و دارو تکمیل و بهره برداری شده است.
وی گفت: مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان یکی از دغدعه های جدی حوزه سلامت به شمار می رود؛ بنابراین شعار امسال هفته بهداشت «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: برای سلامت روان در جامعه باید میزان گفت و شنودها را افزایش داد همچنین به جای اخبار ناامید کنند اخبار خوشایند و امید آفرین را به جامعه تزریق کرد.
حیدری مقدم افزود: به اندازه کافی اخبار نادرست، تلخ و شایعات از طریق فضای مجازی منتشر می شود بنابراین باید برای مدیریت فضای روانی جامعه، رسانه ها اخبار امید بخش منعکس کنند.
وی بیان کرد: به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت 380 نیرو در قالب پزشک، ماما، مراقبان سلامت، پرستار، روانشناس بالینی، کارشناس تغذیه و دستیار دندان پزشکی در سطح استان جذب شد.
حیدری مقدم با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار تن در استان زیر پوشش خدمات سلامت دهان و دندان قرار گرفته و از طرح «وارینش فلوراید» استفاده کردند، افزود: «وارینش فلوراید» محلولی است که به منظور استحکام بخشی به مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می شود.
وی ادامه داد: 98 درصد مردم این استان زیر پوشش سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) قرار دارند که 80 درصد مردم این استان بر اساس سامانه سیب حداقل یک بار مورد ارزیابی پایه سلامت قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: 19 هزار و 510 بازدید از مرکز تهیه و توزیع غذا و دیگر اصناف در طرح نوروزی صورت گرفت که 132 مرکز پلمب، 162 مورد به دادگاه و مراجع قضایی ارجاع و 32 تن مواد غذایی فاسد از چرخه مصرف خارج شد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.