علیرضا گوهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کوهنوردان با توجه به وضعیت خاص بارش ها و شرایط ویژه حاکم بر کوهستان الوند در بهار سال جاری باید به صورت جدی خطر ریزش بهمن را در نظر داشته باشند.
وی اضافه کرد: ارتفاعات الوند پوشیده از برف است و کوهنوردان باید ضمن پرهیز از تردد در مسیر های برفگیر و مستعد سقوط بهمن، با احتیاط کامل و با در نظر گرفتن اصول و آموزش های مربوطه اقدام به صعود کنند.
گوهری بیان کرد: با توجه به شرایط گرم ‌شدن هوا در روزهای آتی و پس از بارش‌های اخیر، احتمال ریزش بهمن‌های بهاره در ارتفاعات کوهستانی بسیار زیاد است.
وی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای پیشگیری از حوادث در مناطق کوهستانی صعود نکردن و عزیمت به مناطق کوهستانی در روزهای بارشی است.
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان یادآور شد: با توجه به شرایط موجود به کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند، توصیه می‌شود از صعودهای انفرادی خودداری و مسیرهای پر تردد را برای صعود انتخاب کنند.
وی افزود: همچنین همراه داشتن لباس گرم، تلفن همراه با شارژ کافی و لوازم مجهز از جمله مواردی است که کوهنوردان در هنگام صعود باید مد نظر قرار دهند.
گوهری اظهار داشت: کوهنوردانی که قصد صعود دارند، آشنایان و کوهنوردان حاضر در منطقه را از مسیر صعود خود آگاه کرده و طوری برنامه ریزی کنند که تا پایان روشنایی روز از منطقه خارج شوند.
همدان یکی از استان های فعال در ورزش کوهنوردی است.
2087/7520
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.