محمودرضا رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تشدید کنترل بهداشتی در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 17 فروردین امسال ادامه داشت.
وی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی هم استانی ها و مسافران نوروزی گروه های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان های همدان همزمان با سراسر کشور ساماندهی، تجهیز و فعال شد.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به فعالیت 28 گروه نظارتی در سطح استان گفت: در مدت انجام این طرح پنج هزار و 317 مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در این طرح 33 هزار و 99 کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف از زنجیره غذایی مردم حذف و ضبط و معدوم‌سازی شد، گفت: 107 واحد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
رسولی خاطر نشان کرد: در مدت اجرای این طرح 24 واحد متخلف به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی پلمب، 11 واحد متخلف به دادگاه و 87 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه ناظران و کارکنان دامپزشکی استان در این مدت نظارت و رعایت اصول بهداشتی را به طوری جدی پیگیر بودند گفت: در مدت اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز امسال با 18 خودروی غیرمجاز عرضه کننده فرآورده های خام دامی برخورد قانونی شد و بیش از پنج هزار نفر ساعت فعالیت انجام گرفت.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.