به گزارش ایرنا حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای اداری شهرستان فامنین بیان کرد: عزم مجلس و دولت تقویت و توسعه فعالیت های زودبازده از جمله اجرای طرح های آبخیزداری و افزایش اعتبار این بخش ها برای پیشگیری از آثار مخرب سیل است.
وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و وقوع بارش های اخیر در کشور انجام اقدامات آبخیزداری برای مهار سیلاب و حفظ آب و خاک یک ضرورت انکار ناپذیر است.
حاج بابایی اضافه کرد: منابع طبیعی باید طرح های حفظ و تقویت پوشش گیاهی و اجرای بندهای رسوب گیر را با جدیت و تلاش جهادی دنبال کند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اولویت مسئولان فامنین در سالجاری نیز باید توسعه طرح های آبخیزداری، کشاورزی و دامداری باشد.
حاجی بابائی بیان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری در چهار حوزه «گل خندان»، «بارزان»، «باباحصاری» و «آجرلو» فامنین در دستور کار منابع طبیعی قرار داده شده است.
وی گفت: نامگذاری سال 98 با عنوان «رونق تولید» موید رهنمود خردمندانه رهبر معظم انقلاب است و بدون شک زمینه را برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور فراهم می کند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مصوبات بودجه 98، رویکرد مجلس تحولی است و دولت و مجلس برای پرداخت‌ها هماهنگی لازم را دارند.
حاجی بابایی در مورد بودجه‌های همدان نیز گفت: ردیف های اعتباری ملی خوبی امسال برای این استان مصوب شده است.
وی برقی شدن قطار همدان، ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی، دریافت ردیف ملی دانشگاه دی 8، تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی به ابن سینا، تصویب ردیف ملی ایجاد دبیرخانه شهدای مدافع حرم و بنیاد بوعلی را از جمله طرح ‌های مهم و دارای ردیف ملی استان در سالجاری برشمرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز با تاکید بر اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری در مهار سیل و تغذیه سفره آبهای زیرزمینی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در 17 زیر حوزه در 9 شهرستان طرح های آبخیزداری انجام شد و بیشترین اعتبار در این بخش به شهرستان فامنین اختصاص یافت.
اسفندیار خزایی افزود: امسال نیز با حمایت دولت، همکاری مردم و مسئولان طرح های آبخیزداری در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: بندهای رسوب گیر و طرح های آبخیزداری در استان نقش موثری در حفظ آب و جلوگیری از سیلاب و طغیان رودخانه ها دارند و این بحران را تا حدود زیادی مدیریت کردند.
وی یادآوری کرد: به دلیل ورود سامانه بارشی از 11 فروردین و حجم بارش های بی سابقه، بیشتر سازه های آبخیزداری و بندهای رسوب گیر تحت تاثیر این بارش ها قرار گرفت و سر ریز شده اند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.