حسن آبخو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جسد این دختر نوجوان ملایری در پایین تر از رودخانه «حرم آباد» در ورودی ملایر به نهاوند و بروجرد با تلاش های شبانه روزی تیم های امداد و نجات هلال احمر و آتشنشانی پیدا شد.
وی افزود: عملیات نجات و جستجو توسط تیم های آنست (سگهای زنده یاب) و تیم های نجات در سیلاب و غواصان جمعیت هلال احمر پس از یافتن جسد این دختر ملایری به پایان رسید.
رییس جمعیت هلال احمر ملایر ادامه داد: با وجود بارش های برف و باران، کاهش دما و بالا آمدن آب رودخانه «حرم آباد» و وسعت زیاد آن، غواصان و تیم نجات در سیلاب هلال احمر در داخل رودخانه به جستجوهای خود ادامه دادند.
آبخو بیان کرد: با توجه به ادامه دار بودن بارش ها و باز شدن دریچه های سد کلان، حجم آب رودخانه حرم آباد دو برابر شد و کار را کمی برای ما سخت کرده است.
وی علت وقوع این حادثه را عبور نا ایمن از محل رودخانه «حرم آباد» با توجه به پرآب شدن آن عنوان کرد و افزود: تیم های نجات در سیلاب و تیم های آنست از مرکز استان همدان به همراه تیم های نجات در سیلاب ملایر در 2 روز گذشته مشغول عملیات جستجو بودند.
رییس جمعیت هلال احمر ملایر در تشریح چگونگی رخ دادن این حادثه بیان کرد: شامگاه سه شنبه هفته جاری فردی حدود 40 ساله با یک دستگاه موتورسیکلت از مسیری ناهموار و دور زدن نیوجرسی‌هایی که مسیر تردد به سمت رودخانه فصلی «حرم آباد» را مسدود کرده بود، عبور کرد و وارد رودخانه حرم آباد شد.
آبخو افزود: براثر شدت‌ جریان آب وی در رودخانه غرق می‌شود که با کمک نیروهای امداد نجات پیدا کرده و به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل می شود.
وی گفت: ابتدا به دلیل سرمازدگی و تشنج، فرد نجات‌ یافته امکان صحبت نداشت و پس از هوشیاری اعلام کرد که دختر 11 ساله‌اش نیز همراه وی بوده است.
آبخو ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع یگان‌های امدادی، هلال ‌احمر، آتشنشانی و اورژانس به همراه تجهیزات غواصی در محل حاضر شدند و عملیات جستجو توسط تیم های غواصی آغاز شد و بعدازظهر امروز/پنجشنبه/ جسد وی پیدا شد.
وی با اشاره به ادامه دار بودن بارش ها در روزهای آتی، از همشهریان خواست: تا عادی شدن شرایط از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها در اقصی نقاط شهرستان به طور جدی پرهیز کنند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.