به گزارش ایرنا سعید کتابی روز سه شنبه در شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر بیان کرد: از سال 95 تا بهمن ماه امسال ملایر آزمونه اجرای طرح کرامت بود که تمام توان و ظرفیت این شهرستان برای اجرای موفق آمیز این طرح به کار گرفته شد.
وی افزود: با توجه به اتمام طرح در بهمن ماه امسال، جمع بندی های لازم به ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای ارزیابی ارسال شده است که هنوز نتیجه ارزیابی و یا تداوم اجرای این طرح اعلام نشده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ضمن ابراز گلایه از برگزار نشدن نشست ستاد مبارزه مواد مخدر کشور در این شهرستان گفت: قرار بود نشستی در راستای اجرای این طرح در ملایر برگزار شود که انجام نشد.
کتابی با بیان اینکه کمک های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور رهاوردی برای شهرستان نداشت ادامه داد: با این وجود برای اجرای مطلوب طرح کرامت از تمامی ظرفیت های شهرستان، توان دستگاه های اجرایی، اقشار مختلف مردم، سازمان های مردم نهاد و انجمن ان ای استفاده کردیم.
وی تاکید کرد: با توجه به خطرهای ناشی از مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی، خارج از طرح کرامت و در قالب برنامه های منسجم و اثربخش، طرح مبارزه با مواد مخدر باید همچنان در ملایر تداوم یابد.
کتابی خواستار همکاری و مشارکت مستمر مدیران دستگاه های اجرایی برای تداوم این طرح همانند گذشته شد و افزود: در این زمینه باید تبلیغات، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و برنامه های لازم برای برانگیختگی و پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر و همچنین برخورد جدی با قاچاقچیان کاربردی تر و منسجم تر باشد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر همچنین شیوع مواد مخدر صنعتی را نگران کننده دانست و اظهار داشت: برنامه های گسترده ای در این زمینه علیه جوانان ما در دست اجرا است که باید در راستای مبارزه با مواد مخدر در قالب کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از اولویت های مهم کشوری، جدی تر گام برداریم.
کتابی یادآور شد: اجرای طرح کرامت در این شهرستان، 63 مصوبه به همراه داشت که حدود 95 درصد این مصوبه ها اجرایی شد و این ادعا را داریم که در زمینه اجرای طرح کرامت موفق عمل کردیم.
وی تاکید کرد: برای تداوم طرح مبارزه با مواد مخدر باید از توان سازمان های مردم نهاد با بیش از 50 سمن فعال در این شهرستان استفاده کنیم که هم اکنون چهار سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد فعالیت می کنند.
کتابی همچنین بر لزوم فعال شدن سازمان های مبتنی بر اجتماع های کوچک در سطح روستاهای ملایر برای مردمی تر شدن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه را باید در سطح روستاها نیز اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح کرامت علاوه بر حجم بالای اقداماتی که توسط کمیته ها و کارگروه های زیرمجموعه این ستاد انجام شد، سه کمپ راه اندازی و 60 مرکز و پاتوق معتادان مواد مخدر با همکاری شهرداری ملایر تخریب شد.
به گزارش ایرنا، شهر ملایر در استان همدان و فلاورجان در استان اصفهان از بین 429 شهرستان کشور به عنوان آزمونه (پایلوت) اجرای طرح کرامت انتخاب شدند که از سال 95 تا بهمن ماه امسال اجرا شد تا یک نسخه عملی برای کشور تدوین شود.
2087/7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.