آزیتا نیک روش روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 23 آسیب اجتماعی شاخص شناسایی و برای هر یک از دستگاه ها تقسیم کار مشخصی در قبال هر یک از این آسیب ها در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه اچ آی وی - ایدز، خودکشی، اختلالات روانی و مسائل و مشکلات موجود در محیط های فرهنگی و علمی مسئولیت مستقیم بر عهده دارد.
نیک روش اضافه کرد: همچنین این دانشگاه در زمینه مداخله در پیشگیری از اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی به عنوان دستگاه همکار دیگر مجموعه ها انتخاب شده است.
رییس اداره همکاری‌های بین بخشی و توسعه پایدار معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: با توجه به وضعیت خودکشی و اختلالات روانی در این استان، انتظارت از مسئولان دستگاه ها برای کاهش این مولفه ها تدوین و به آنها ابلاغ شد.
نیک روش اضافه کرد: همچنین تفاهمنامه ای با نیروی انتظامی برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برای کاهش آسیب های اجتماعی امضا شده است.
وی گفت: تا پایان سال جاری در 15 درصد محله های این استان کانون سلامت محله تشکیل و آماده ارائه خدمات می شوند.
مسئول کارگروه آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 3 کانون محله تا پایان سال در همدان بهره برداری شده و در این صورت شمار این کانون ها به 6 مورد در این شهر می رسد.
نیک روش بیان کرد: محله های هر شهرستان توسط فرمانداری و شهرداری تقسیم بندی شده و در هر محله یک کانون سلامت محله راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه شهرستان همدان به 53 محله تقسیم شده است، اضافه کرد: بعد از تقسیم بندی محله ها و شناسایی زیر ساخت های موجود در آن، از این ظرفیت ها در کنار منابع علوم پزشکی برای امور سلامت بهره گیری می شود.
مسئول کارگروه آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: پس از تعیین اعضای کانون سلامت محله و ابلاغ یکساله برای آنها، این افراد مکلف به پیگیری مصوبات کانون سلامت محله هستند.
نیک روش ادامه داد: اعضای کانون سلامت اقدام به نیازسنجی در محله ها و شناسایی مشکلات در ابعاد سلامت جسمی، روانی و معنوی کرده و پس از اولویت بندی مشکلات با کمک مجمع سلامت محله با حضور دبیر و جانشین کانون و افراد ذی نفوذ محله مسائل بررسی می شود.
وی اضافه کرد: چنانچه مشکلات شناسایی شده محله ای حاد باشد به جای کانون سلامت محله در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان یا استان موضوعات بررسی و در مورد آنها تصمیم گیری می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.