علیرضا گوهری روز سه شنبه در نشست کارگروه دیواره نوردی استان همدان با حضور پیشکسوتان و فعالان این رشته ورزشی اظهار داشت: افتخارآفرینی دیواره نوردان همدانی همواره زبانزد کشور است و همه ساله شاهد صعودهای موفقیت آمیز آنان از مسیرهای صعب العبور هستیم.
وی بیان کرد: این رشته با شکل گیری جدید کارگروه دیواره نوردی استان به دنبال فعالیت چشمگیر است و هیات کوهنوردی نیز به لحاظ مالی و تجهیزاتی حمایت لازم را خواهد داشت.
گوهری خاطرنشان کرد: دیواره نوردی از رشته های زیرمجموعه فدراسیون کوهنوردی است و با سنگنوردی طبیعت و صعودهای ورزشی متفاوت است.
وی افزود: دیواره نوردی بسیار سخت و نیازمند تجربه و توان فنی و آمادگی بالا است و افراد شجاع، با هوش و توانمند می توانند در این رشته فعالیت کنند.
گوهری بیان کرد: همدان از دیرباز مهد پرورش دیواره نوردان بزرگ کشور بوده است و تاکنون نیز صدها صعود را در نقاط مختلف انجام داده اند.
وی با ارج نهادن نسبت به فعالیت موفقیت آمیز دیواره نوردان همدانی گفت: امسال نیز همدانی ها صعودهای بسیار خوبی به روی دیواره علم کوه داشتند.
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان معیار سنجش دیواره نوردان را افرادی دانست که حداقل یک یا 2 بار دیواره های مرتفع علم کوه و بیستون را فتح کرده باشند.
همدانی ها قدمت دیرینه در صعود موفقیت آمیز از این دیواره مرتفع و صعب العبور دارند به ویژه در دهه 50 که اوج صعودهای مستمر دیواره نوردان این استان بود.
در این سال ها دیواره نوردان همدانی بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از 40 صعود موفقیت آمیز را بر دیواره علم کوه داشته اند.
از دیواره نوردان قدیمی و با سابقه همدانی می توان به مرحوم فریدون اسماعیل زاده، علیرضا رفتارهمدانی، حسن نجاتیان ، مرحوم حسین طالبی مقدم ، محمد خدایاری ، قدیر یزدانی ، جلال باتوقی ، پرویز روحانی، علیرضا ادریسی ، حمید روحانی، عزت برق لشکری و مرحوم نوید عزیزی اشاره کرد.
2087/7520
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.