به گزارش ایرنا، علی مالمیر روز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی اظهار داشت: نه تنها در مرکز استان بلکه ستاد خدمات سفر در سطح شهرستانها نیز با مدیریت فرمانداران برای پذیرایی از مسافران تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: برای استراحت موقت رانندگان کمپ هایی در نزدیکی شهرها و همچنین کیوسک های اطلاع رسانی و راهنمای گردشگری در ورودی شهرها راه اندازی می شود.
مالمیر ساماندهی دستفروشان در محل جاذبه های تاریخی و گردشگری را ضروری دانست و گفت: شهرداری سال گذشته اقدامات خوبی داشت و امسال نیز این فعالیتها اجرا شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خواستار پایان گرفتن هرگونه فعالیتهای عمرانی از سطح شهر تا پایان سال شد و گفت: دستگاه های اجرای همه توان خود را برای به ثمر رسیدن طرح های در دست اجرا به کار بگیرند تا چهره ای زیبا از شهر به نمایش درآید.

** کاشت چهار میلیون بوته گل در همدان
شهردار همدان نیز از کاشت چهار میلیون بوته گل در میادین و پارکهای این شهر خبر داد و گفت: این بوته ها از نوع هفت ساله انتخاب شده و جلوه ویژه ای به شهر می دهد.
عباس صوفی به ساخت 150 المان شهری برای ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در ساخت این المان ها از اساتید برجسته کشور استفاده شده تا آثاری فاخر و زیبا در شان پایتخت گردشگری آسیا تهیه شود.
وی خاطرنشان کرد: 160 وظیفه برای شهرداری ها تدوین شده و با سه هزار و 500 نیرو در این نهاد برای آماده سازی شهر و استقبال از بهار تلاش می کنیم.
صوفی گفت: تمام فعالیت های فضاسازی ، زیباسازی و طرح های عمرانی شهرداری تا 25 اسفند به پایان می رسد.

** 25 درصد مسافران نوروزی فرهنگیان هستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه سالانه 25 درصد از مسافران همدان از قشر فرهنگیان هستند، افزود: همدان از نظر آب و هوای چهار فصل و قابلیت دسترسی و سهولت سفر مورد استقبال بسیاری از هموطنان قرار می گیرد.
محمد پورداود یادآوری کرد: در سال جاری 71 هزار مسافر در ایام نوروز و تعطیلات تابستان از طریق ستادهای آموزش و پرورش ساماندهی و اسکان داده شده اند.
وی با تاکید بر آماده سازی امکانات آموزش و پرورش در سراسر استان اظهار داشت: 162 آموزشگاه، 6 خانه معلم، پردیس فرهنگیان و پنج اردوگاه برای اسکان فرهنگیان پیش بینی شده است.

**غار علیصدر بیشترین گردشگر را جذب کرد
مدیرشرکت سیاحتی غار علیصدر گفت: سالهای گذشته آرامگاه بوعلی در صدر بازدیدکنندگان بود اما با تبلیغات گسترده صورت گرفته امسال غار علیصدر در بین اماکن گردشگری همدان بیشترین بازدید کننده را داشت.
حمیدرضا یاری بیان کرد: در نوروز 97 مجموعه غارعلیصدر پذیرای 112 هزار گردشگر بوده است درحالی که نوروز سال قبل 64 هزار گردشگر از این جاذبه طبیعی دیدن کرده اند.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال پذیرای 623 هزار مسافر از خارج و داخل کشور بودیم و این افزایش از دستاوردهای رویداد جهانی همدان 2018 محسوب می شود.
یاری اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی همدان را ضروری دانست و گفت: برای رونق گردشگری ناگزیر از تبلیغات و سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.
همدان یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی دارد و سالانه پذیرای حجم زیادی از گرشگران خارجی و داخلی است.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.