به گزارش ایرنا، منصور رضوانی جلال روز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی حفظ و توسعه منابع طبیعی و ترویج سنت درختکاری است.
وی اضافه کرد: ائمه جماعت و تشکل های مردم نهاد به ویژه زیست محیطی می توانند اهمیبت کاشت درخت را برای مردم تبیین کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان، توجه به منابع طبیعی و توسعه طرح های آبخیزداری را از دغدغه‌های مشترک جهاد کشاورزی و منابع طبیعی دانست.
رضوانی جلال ادامه داد: همچنین رفع تداخلات اراضی مردم و دولت و توجه به منابع طبیعی و توسعه طرح های آبخیزداری از دغدغه‌های یکسان این دو نهاد است.
وی افزود: در راستای رفع تداخلات اراضی مردم با منابع طبیعی دستاوردهای مهمی به دست آمده و بسیاری از مشکلات مردم با منابع طبیعی رفع شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: هر چند ضرورت حفظ و نگهداری منابع طبیعی و محیط زیست برای مردم آشکار شده است اما در این راستا باید قدم های بیشتری برداشت.
رضوانی جلال بیان کرد: یکی از اهداف این سازمان ایجاد ارتباط بین تحقیق، ترویج، آموزش و اجرا در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.
وی افزود: تحقق این موضوع در کنار استفاده از توان و ظرفیت‌های ویژه بخش کشاورزی و منابع طبیعی می تواند بسیاری از مشکلات این 2 بخش را کاهش دهد.
رضوانی جلال تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی در راستای حفظ و حراست منابع طبیعی و اجرای طرح های آبخیزداری و مشارکتی استفاده کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز در این جلسه بر ضرورت فرهنگسازی برای حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: حفظ آب و خاک مهمترین وظیفه سازمانی منابع طبیعی است.
اسفندیار خزائی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در این زمینه بسیار مثبت بوده و نتایج اجرای طرح های منابع طبیعی در حفظ آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل سیلاب ملموس است.
وی با بیان اینکه 95 درصد مواد غذایی از خاک تامین می شود، اظهار داشت: منابع طبیعی بستر زندگی است و طرح های آبخیزداری سهم قابل ملاحظه ای در حفظ منابع پایه آب وخاک دارد.
خزائی بیان کرد: هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری حفاظت از آب و خاک و جلوگیری از فرسایش است تا این منبع بزرگ برای نسل‌های آینده حفظ شود.
هفته منابع طبیعی در ایران از 15 تا 22 اسفند ماه است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.