احمد توصیفیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقامتی ، آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در آبان ماه سال 1396 به تصویب هیات وزیران رسید.
وی اضافه کرد: بر اساس این قانون به صندوق توسعه ملی این اجازه داده شده تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق عشایری و روستایی به تصویب هیات امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض الحسنه نزد بانک کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید سپرده گذاری کند، تا این منبع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت شود.
توصیفیان اظهار داشت: بانک های عامل کشور موظف شدند 2 برابر مبلغ سپرده گذاری شده تسهیلات را درچهارچوب آیین نامه ها و بخشنامه های صادره پرداخت کنند که مبلغ قابل اعطا 183 هزار میلیارد ریال است، که براساس شاخص های جمعیت بین استان ها توزیع شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت استان همدان نسبت به کل جمعیت کشور که 2.17 درصد است که سنوات قبل بین 1.7 تا 2.2 درصد منابع و تسهیلات به استان اختصاص داده می شد، اما با پیگیری های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات روستایی3.11 درصد است، که اختصاص این درصد از سهمیه به استان بی سابقه بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: سهم این استان از استان های همانند اصفهان، تهران و لرستان بیشتر بوده، همچنین برخی از استان ها در حد 2 درصد سهمیه به آنها اختصاص یافته است.
توصیفیان بیان کرد: تاکنون حدود 82 هزار میلیارد ریال از تسهیلات در سه مرحله توزیع شده که مراحل یک و 2 به استان ها ابلاغ شده اما مرحله سوم به طور کامل به شعب بانکی استان در حال ابلاغ است.
وی اضافه کرد: سهم استان از سه مرحله تخصیصی به مبلغ 2 هزار و 570 میلیارد ریال است و مرحله سوم به مبلغ 89 میلیارد ریال در صورت ابلاغ کامل به استان برای طرح های دستگاه های حمایتی اختصاص خواهد یافت.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.