به گزارش روز یکشنبه ایرنا، وی در مدت پنج سال تصدی ریاست هیات شطرنج همدان توانست این ورزش که به انزوا رفته بود و با حرکت لاک پشتی در قعر استان های کشور پیش می رفت را سرعت بخشیده و به یکی از موفق ترین رشته های ورزشی همدان تبدیل کند.
اگرچه رییس هیات شطرنج همدان در این مدت ناملایمتی ها و کم توجهی ها به این رشته ورزشی را بارها مورد انتقاد قرار داد اما کارنامه درخشان او در تمامی حوزه ها قابل تقدیر است.
علی بابایی تنها و نخستین فردی بود که برای شطرنج همدان تاریخ ساز شد و در دوره ریاست وی ضمن دستیابی شطرنج بازان همدانی به مدال های مهم بین المللی، شاهد جهش چشمگیر در رتبه بندی این عرصه نیز بوده ایم.
برگزاری چندین دوره مسابقه بین المللی اوپن ابن سینا و از همه مهمتر میزبانی شطرنج جام ملت های آسیا گوشه ای از افتخارآفرینی وی در این مدت بود.
او در این پنج سال با سرمایه گذاری مطلوب در رشته شطرنج و دعوت از بزرگانی نظیر احسان قائم مقامی برای آموزش شطرنجبازان مستعد همدانی، انقلاب عظیم در این حوزه ایجاد کرد.
علی بابایی ضمن اجرایی کردن طرح استعدادیابی، دوره های تخصصی – آموزشی را از همان سنین پایه مدنظر قرار داد تا امروزه بیش از 50 شطرنجباز این استان دارای ریتینگ مناسب در رتبه بندی شطرنجبازان ایرانی باشند.
ارتقا سطح مهارت داوران و مربیان به صورت تخصصی، افزایش امکانات و تجهیزات خانه شطرنج، دستیابی به مدال های رنگارنگ تیمی و انفراد در سطوح ملی و بین المللی، افزایش قابل توجه خانواده شطرنج استان به بیش از 500 تن، میزبانی های پیاپی کشوری و بین المللی و تقویت شطرنج بانوان از دیگر اقدام های ارزنده علی بابایی بود.
اصرار علی بابایی به استعفا از آذرماه امسال به طور رسمی مطرح شد اما تاکنون مورد پذیرش قرار نگرفته بود.
حالا محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان جدید همدان استعفای احمد علی بابایی رییس هیات شطرنج این استان را پذیرفت.
رییس هیات شطرنج همدان در این باره می گوید: تردد در مسیر همدان به تهران بسیار سخت بود و به همین خاطر درخواست جدی برای استعفا داشتم.
علی بابایی افزود: در این سال ها ضمن استعدادیابی و نخبه پروری و نیز میزبانی های متعدد ملی و بین المللی سعی کردیم سطح شطرنج استان همدان را به خوبی ارتقا دهیم.
وی بیان کرد: هم اکنون بسترهای لازم برای تداوم موفقیت شطرنج استان با کمک تمامی دلسوزان این رشته ورزشی در همدان مهیا است و امیدوارم رییس آینده هیات با تعامل و وفاق بین خانواده بزرگ شطرنج بتواند این مسیر را بیش از گذشته با موفقیت طی کند.
علی بابایی خاطرنشان کرد: تمامی افتخارها و موفقیت های ورزش شطرنج همدان مرهون تلاش وافر اعضای هیات، مربیان، داوران، پیشکسوتان، بازیکنان و حتی خانواده آنها است.
علی بابایی طی ماه های گذشته به دلیل انتقال شغلی به تهران، به صورت کتبی درخواست پذیرش استعفا از هیات شطرنج همدان را داده بود.
اغلب خانواده شطرنج استان همدان او را پرچم دار این رشته ورزشی در استان همدان خطاب می کردند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.