عباس صوفی روز شنبه در آیین بهره برداری از دوربین های ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی همدان بیان کرد: یکی از اولویت های شهرداری همدان کاهش گره های ترافیکی با اجرای طرح های عمرانی است.
وی اضافه کرد: برای داشتن شهری آرام و روان باید به موضوع ترافیک توجه داشت و در این راستا طرح های مناسبی برای اصلاح هندسی و مهندسی ترافیک صورت گرفته است.
شهردار همدان گفت: ترافیک به مثابه یک پازل است و نمی توان تنها با نصب دوربین میزان تخلف را کاهش داد بلکه اقدام های زیادی در حوزه زیرساخت ها، تملک و بازگشایی معابر، الکترنیکی کردن سیستم و فرهنگسازی صورت گیرد.
صوفی کاهش متوفیان سوانح رانندگی را خبر خوش دانست و اضافه کرد: اقدام های صورت گرفته در زمینه الکترونیکی کردن کارهای ترافیکی، نصب دوربین کنترل سرعت و نصب سرعتکاه کارهای خوبی شده است.
وی بیان کرد: 10 دستگاه دوربین سرعتکاه در شهر همدان نصب شده است و شمار دوربین های نظارت تصویری به 38 دستگاه رسیده و برآورد شهرداری افزایش آن به 150 دستگاه و پوشش تصویری کامل شهر است.
شهردار همدان افزود: دوربین های عبور از چراغ قرمز تا پایان سال نصب می شود و دوربین عبور از طرح ترافیکی نیز نصب شده است.
صوفی اضافه کرد: ساخت پارکینگ طبقاتی در دستور کار است و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی پارکینگ طبقاتی در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و ظرفیت 2 هزار دستگاه خودرو در چهار راه عباس آباد و همچنین در کبابیان با ظرفیت 500 دستگاه خودرو احداث می شود.
وی ادامه داد: بازگشایی معابر از سال گذشته آغاز شده و در سعدیه بالا و پایین و طالقانی انجام شده و چند پلاک دیگر نیز ساختمان خریداری و تخریب و مسیر بازگشایی می شود.
صوفی اظهار داشت: برخی با توجه به اجرای طرح ساماندهی بلوار ارم نگران کم شدن عرض معبر هستند در حالیکه هم اینک به علت انجام عملیات عمرانی و کارگاهی مسیر عبور خودروها تنگ شده است.
رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: با تعامل مناسب شهرداری و راهور، طرح های فنی و ترافیکی به خوبی در حال اجرا است.
کامران گردان افزود: با توجه به کاهش ساخت و ساز و افزایش هزینه وضع مالی شهرداری ها مناسب نیست اما در شهر همدان طرح ها در حال اجرا است.
وی بیان کرد: برخی عنوان می کنند که هزینه میدان امام (ره) و پیاده راه ها و ساماندهی بلوار ارم توسط یونسکو پرداخت شده است در حالیکه این موضوع صحت ندارد.
رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اعتبارهایی که برای اجرای طرح های ترافیکی هزینه شده نوعی سرمایه گذاری است و باعث کاهش سوانح می شود.
گردان ادامه داد: از محل ماده 23 قانون، سهم همدان 50 میلیارد ریال است اما تاکنون دولت هفت میلیارد ریال به شهرداری پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: برای استقبال از نوروز شورای شهر 70 میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد تا با زیبا سازی شهر همدان به استقبال از سال جدید برود.
رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: دولت مکلف است که 82.5 درصد از هزینه خرید اتوبوس را پرداخت کند اما با وجود پرداخت نکردن این مبلغ به زودی 15 دستگاه به ناوگان اتوبوسی درون شهری اضافه می شود.
گردان گفت: هزینه خرید هر یک دستگاه اتوبوس از سه میلیارد و 500 میلیون ریال هم اینک به هشت میلیارد ریال افزایش داشته است.
دوربین های ثبت تخلف پلیس راهنمایی و رانندگی همدان در مرکز مانیتورینگ راهور این استان روز شنبه با حضور فرمانده انتظامی، شهردار و جمعی از مسئولان بهره برداری شد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.