علیرضا قاسمی مجاهد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشتر پرونده های تشکیل شده موید برنامه ریزی سودجویان برای زمین خواری است.
وی بیان کرد: برخی علنی و آشکار وارد میدان نشده و در پشت پرده زمین خواری قرار دارند و هزینه های میلیاردی برای دستیابی به هدف خود هزینه می کنند.
رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: آنها با استفاده از توان مشاوران زبده و توانمند درصدد دور زدن قانون هستند و در این راستا علنی و آشکار وارد میدان نشدند.
قاسمی مجاهد افزود: این قبیل افراد سود جو زمین های زارعی را به قیمت بسیار نازل خریداری کرده و هنگام حضور در دادگاه نیز از کشاورزان و مالکان قبلی زمین به عنوان شهود استفاده می کنند.
وی گفت: با توجه به جدیت دستگاه قضایی به ویژه دادستان ها برای برخورد با زمین خواران، نقشه سودجویان با شکست مواجه شده است.
رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: 9 ماهه سال گذشته 879 پرونده زمین خواری در محاکم قضایی این استان تشکیل شد که امسال به 733 پرونده کاهش یافت.
قاسمی مجاهد اظهار داشت: 888 پرونده امسال مختومه شده که منجر به بازپس گرفتن 476 هکتار ازاراضی ملی از دست متصرفان و سودجویان شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.