عباس صوفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای این طرح ها چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور، هزینه های زیادی به مدیریت شهری تحمیل شد.
وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی بهسازی بلوار ارم و جوان، احداث پارک یکصد هکتاری ولایت، شروع ساخت و تکمیل تقاطع غدیر، برداشت، لکه گیری و روکش آسفالت سطح معابر شهر به میزان 300 هزار تن و احداث 25 پارک در نقاط مختلف شهر همدان از مهمترین این طرح ها است.
شهردار همدان تملک و ساماندهی ورودی های شهر همدان، شروع مطالعه و طراحی پارک 250 هکتاری سد اکباتان، تجهیز ناوگان موتوری شهرداری، آغاز مطالعات امکان سنجی راه برگشت گنجنامه، مطالعات اجرای تقاطع میدان پیشاهنگی، توسعه سایت دفن بهداشتی زباله و ساخت پارکینگ های طبقانی را از دیگر طرح های شاخص اجرایی عنوان کرد.
صوفی با بیان اینکه در تدوین بودجه سال جاری سرانه شهروندی به هشت هزار ریال افزایش یافته افزود: در سال جاری، مشکلات اقتصادی کشور موجب تحمیل هزینه‌های چندین برابری به مدیریت شهری شد که همین امر اهداف و برنامه‌های مورد نظر را با چالش مواجه کرد.
وی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری در حال تهیه و تدوین است اظهار داشت: افزایش سرانه هر شهروند به 12 میلیون ریال به ازای بودجه از برنامه هایی است که با جدیت دنبال می شود.
شهردار همدان به نقش محوری شهروندان در تامین هزینه‌ها و خدمات اشاره کرد و ادامه داد: بیش از نود درصد بودجه شهرداری‌ها از محل منابع کوششی است که خود شهروندان در قالب عوارض و سایر موضوعات پرداخت می‌کنند.
صوفی تاکید کرد: تنها 10درصد بودجه شهرداری از محل اعتبارات دولتی است که به دلیل وضعیت خاص اقتصادی دولت در سال‌های اخیر به سختی تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: رشد متوازن مناطق مختلف شهر همدان مهمترین هدف مدیریت شهری در سال جاری است که در سال آینده نیز همین موضوع پیگیری خواهد شد.
شهردار همدان ادامه داد: ساماندهی ورودی‌های شهر، توسعه فضای سبز و آسفالت معابر اصلی و فرعی به عنوان بخشی از مهمترین اقداماتی است که در شهر همدان پیگیری و در حال انجام است.
صوفی به توسعه فضای سبز و آغاز عملیات اجرایی پارک یکصد هکتاری ولایت، 6 هکتاری کوی رضوان و نیز پارک 250 هکتاری سد اکباتان اشاره کرد و افزود: در همین رابطه 10 پارک محلی نیز در نقاط مختلف شهر در دست اجرا است.
وی ادامه داد: تسهیل امور مردم در مباحث مختلف مرتبط با مدیریت شهری با جدیت دنبال می شود که در این راستا نرم افزار جامع شهروندی نهایی شده است و با توافق های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.
صوفی با بیان اینکه این نرم افزار در تسهیل امور شهروندان نقش بسزایی خواهد داشت افزود: برون سپاری خدمات در قالب دفاتر تسهیل گری و میز خدمت برای شفاف سازی و روان سازی امور با هدف سرعت بخشیدن در خدمت به شهروندان از دیگر برنامه های در دست اجرا است.
شهردار همدان در خصوص ساماندهی آنتن‌های 'بی تی اس' تلفن همراه نیز گفت: وجود دکل‌های آنتن تلفن همراه (bts) در نقاط مختلف شهر همدان علاوه بر مسایل امنیت روانی برای شهروندان موجب آسیب رسانی به مبلمان و فضای شهری شده است.
صوفی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیر ساخت ساماندهی و جانمایی متمرکز این آنتن‌ها از مناطق مسکونی و تجاری در دست اقدام است و به زودی از شهر جمع آوری خواهند شد که در همین راستا و در ماه‌های اخیر از نصب و اجرای چندین مورد از این آنتن‌ها در نقاط مسکونی جلوگیری شده است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.