به گزارش ایرنا؛ اکران زمستانه در همدان شروع خوبی داشت و با نمایش منتخبان سینمای ایران نگذاشت سردی هوا بین هنرهفتم و دوست دارانش فاصله بیندازد.
فاصله ای که به گواه آمار و رقم ها در سالهای گذشته آنقدر زیاد می شد که زمستان به فصل مرده سینما لقب می گرفت اما به نظر امسال اوضاع کمی فرق کرده تماشاگران سینما نسبت به پارسال 80 درصد بیشتر شده اند.
به گفته مدیر امور سینمایی حوزه هنری همدان در فصل های بهار، تابستان و پاییز 54 عنوان فیلم نمایش داده شده و در حدود 303 هزار تماشاچی به سینما آمده اند.
در این میان فیلمهای «هزار پا»، «به وقت شام» و «لاتاری» بیشترین مخاطب و فروش را به خود اختصاص دادند؛ این افزایش مخاطب در اکران بهاره و پاییزه بی تردید رونق اکران زمستانه را در پی دارد.
«دزد و پری 2»، «کلمبوس»، «اتاق تاریک»، «پاستاریونی»، «مارموز»، «اسکی باز»، «بمب» و «سرو زیرآب» هشت فیلمی هستند که از نخستین روزهای زمستان در سینما فلسطین و قدس همدان و بهمن ملایر روی پرده رفت و اکرانش هنوز هم ادامه دارد.
در بین این آثار «دزد و پری 2» فیلم شادی است که مخاطبان زیادی از کودک تا بزرگسال را جذب خود کرده؛ داستان فیلم ماجراهای عجیب پدری را نشان می‌دهد که خود را دانشمند فرض کرده و ادعا می کند قرص‌هایی برای رشد و فعالیت سریع کودکان اختراع کرده است.
امیرحسین صدیق، ارژنگ امیرفضلی، شقایق فراهانی، بهنوش بختیاری و افشین سنگ چاپ برخی از هنرپیشه های این فیلم هستند.
«مارموز» هم فیلمی با مضمون کمدی و سیاسی است که داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» را روایت می کند که سودای رسیدن به قدرت را در سر می پروراند.
این فیلم تازه ‌ترین ساخته کمال تبریزی است و حامد بهداد، ویشکا آسایش و آزاده صمدی و چند بازیگر دیگر در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.
«کلمبوس» ساخته هاتف علیمردانی که از 12 آذرماه امسال به اکران سراسری رسیده به تازگی روی گیشه سینماهای همدان نشست و فروش خوبی هم دارد.
فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، مجید صالحی، سعید پورصمیمی و شبنم مقدمی از بازیگران این فیلم کمدی هستند.
«پاستاریونی» داستان غذاها است، البته نه هر غذایی! این فیلم یکی از بهترین ایده هایی که کمتر به آن پرداخته شده را در خود دارد؛ ایده آشنایی مردم با غذاهای اقوام ایرانی در قالب فیلم.
گوهر خیراندیش، سام درخشانی، بهاره رهنما و کمند امیرسلیمانی تعدادی از بازیگران مشهور این فیلم خوشمزه هستند که سهیل موفق آن را کارگردانی کرده است.
«سرو زیر آب» را محمد علی باشه آهنگر در سال گذشته ساخته و در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خوب درخشید و سیمرغ های بلورین بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلم از نگاه ملی را به دست آورد.
این فیلم به موضوع شهدای گمنام اقلیت می‌پردازد اما توانست تماشاگران بسیاری را روی صندلی های سینما بنشاند.
« بمب؛ یک عاشقانه» فیلمی در فضای جنگ تحمیلی است و روایت انسان‌هایی که هیچ وقت فرصت عاشق شدن نداشته‌ و تنها برای لقمه نانی به سختی کار کرده‌اند.
عشق، ترس از مرگ را در رو‌زهای پر اضطراب جنگ از بین می‌برد، این پیام پیمان معادی است در فیلمی که تولید کرده است.
در «اتاق تاریک» هم فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده اند و این سرآغاز تغییرات دیگری می شود که آنها را با مسائل جدیدی روبرو می کند.
این فیلم جدیدترین ساخته سینمایی روح الله حجازی با بازی ساره بیات و ساعد سهیلی یکی از فیلم های حاضر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود.
«اسکی باز» به کارگردانی فریدون نجفی به تازگی به جدول اکران سینماهای همدان اضافه شد، فیلمی که با نگاهی انسانی و عاطفی به زندگی کودکان و نوجوانان به نقد چالش‌های اجتماعی و تربیتی می پردازد.
«اسکی باز» رکورد دار جوایز بین المللی بی شماری است و همین موفقیتها شاید دلیل خوبی برای دیدن این فیلم باشد.
تا آغاز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر چند فیلم سینمایی دیگر در نوبت اکران قرار دارد، گیشه زمستانی سینمای همدان تا امروز که گرم بود و ژانرهای گوناگونی روی پرده سینما رفت باید بود و دید در روزهای سرد و برفی آینده چه می شود؟ آیا همچنان گرم می ماند ؟
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.