به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز جمعه در نشست مشترک اعضای شوراهای اسلامی و مسئولان بخش جوکار با نمایندگان شهرستان ملایر اظهار داشت: تلاش دولت بر حل مسایل و مشکلات مردم به ویژه روستاییان است تا بتوانیم عقب ماندگی ها را در روستاها جبران کنیم.
وی جوکار را از نظر فرهنگی، علمی، تولیدی و خدماتی یکی از بخش های فعال و سرآمد دانست و افزود: تمامی مسئولان به ویژه شوراهای اسلامی و دهیاران وظیفه دارند علاوه بر اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم، در خدمت رسانی به روستاییان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان نیز موظف هستند از نظرها، راهنمایی ها و پیشنهادهای شوراهای اسلامی شهر و روستا استفاده کنند و به نظرها و مشاوره های آنان احترام بگذارند.
فتحی ضمن تقدیر از تلاش ها و پیگیری های نمایندگان ملایر در پیشبرد اهداف و توسعه و عمران روستاهای این شهرستان گفت: بسیاری از اقدامات همچون ثبت ملی مبل و منبت و ثبت جهانی انگور ملایر که نمایندگان نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کردند، در برنامه اقتصاد مقاومتی نبود.
وی با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی بیان کرد: مبل و منبت و انگور ظرفیت های عظیمی در زمینه اقتصاد مقاومتی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
معاون استاندار همدان خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات استاندار همدان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ملایر با وجود سرمایه اجتماعی و انسانی، مردمانی سخت کوش و نمایندگانی پرتلاش، در عرصه ملی و جهانی بسیار خوش درخشید که باید همچنان توجه جهانی به ملایر معطوف شود.
فتحی ادامه داد: در این راستا باید با مدیریت و برنامه ریزی درست در حوزه مبل و منبت و انگور ظرفیت ها را برای توسعه، رونق اقتصادی و تولیدی و به ویژه توسعه صنعت گردشگری بکار گیریم.

**نگاه دولت به اشتغال روستایی مثبت است
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: دولت تدبیر و امید بسترهای خوبی را برای ایجاد اشتغال روستایی فراهم کرد و اعتبارات بسیاری خوبی را اختصاص داد، اما بانک ها همچنان همراهی لازم را ندارند.
محمد کاظمی با بیان اینکه دولت نگاه مثبتی به اشتغال روستایی دارد ادامه داد: در بودجه 98 نیز برای اجرای سیستم آبیاری نوین روستایی و تسهیلات اشتغالزایی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در اجرای سیستم آبیاری نوین در شهرستان عقب مانده ایم تاکید کرد: در این راستا بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تلاش جدی داشته باشند تا بتوانیم سال آینده با استفاده از تسهیلات بلاعوض دولت سطح بالایی از کشاورزی شهرستان را به آبیاری نوین تجهیز کنیم.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم همچنین به اجرای شتابان آسفالت و بهسازی روستاها در چند سال گذشته اشاره و بیان کرد: با وجود کمبود بودجه و محدودیت منابع، اقدامات عمرانی بسیاری خوبی در سطح روستاهای ملایر در دست اجرا است.
کاظمی افزود: برای سه یا چهار روستای ملایر نیز که از نعمت گاز بهره مند نیستند، اقدامات لازم در حال پیگیری است تا این روستاها نیز بتوانند از نعمت گاز بهره مند شوند.
وی گفت: با امکانات خوبی که دولت در سطح روستاها ایجاد کرد، امروز شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها هستیم.
کاظمی خطاب به شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران تاکید کرد: با همفکری و هماهنگی با افرادی که از روستاها به شهرها مهاجرت کرده اند و دارای تمکن مالی هستند، برای آبادانی و عمران بیشتر روستاها بهره بگیرید و منتظر اعتبارات دولتی نباشید.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط ویژه کنونی کشور، تزریق امید به جامعه را وظیفه خطیر تمامی مسئولان، ائمه جمعه و جماعات، شوراهای اسلامی و دهیاران دانست و افزود: مردم را باید امیدوار کنیم تا از این شرایط سخت با موفقیت عبور کنیم.
کاظمی با بیان اینکه با تمهیدات و تدابیر سران قوا و مسئولان کشوری ثبات در بازار حاکم شد و باید کماکان تداوم یابد گفت: تلاش دولت و مجموعه مدیران و نمایندگان مجلس نیز بر حل مسایل و مشکلات مردم به ویژه روستاها متمرکز شده است.
وی همچنین رحلت جانگداز «آیت الله هاشمی شاهرودی» رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و جان باختن شهادت گونه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران را تسلیت گفت و تاکید کرد: با افرادی که مسئول و مقصر این حادثه بودند، باید برخورد شود تا شاهد اینگونه حوادث در کشور نباشیم.

**وظیفه داریم امید را به مردم القا کنیم
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه انتظار مردم از مسئولان و نمایندگان حل مشکلات است گفت: در شرایط کنونی کشور وظیفه داریم امید و انگیزه را به مردم القا کنیم تا کشور از بحران نجات پیدا کند.
حجت الاسلام احد آزادیخواه تاکید کرد: باید تلاش کنیم کشور را از دشمن بیرونی و درونی نجات دهیم، چراکه برای به ثمر رسیدن انقلاب زحمات زیادی کشده شد و خون های زیادی ریخته شده است.
سخنگوی کمیسیون فرهنکی مجلس دهم خاطرنشان کرد: امروز کشور به پیچی تاریخی رسیده است که همه باید برای امیدواری مردم و جوانان تلاش کنیم، نه اینکه با القای ناامیدی زمینه را برای توطئه دشمنان مهیا کنیم.
حجت الاسلام آزادیخواه وظیفه شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران را در این زمینه خطیر دانست و ادامه داد: به جرات ادعا می کنیم که در سه سال گذشته به اندازه 10 سال اخیر اقدامات عمرانی در این شهرستان انجام شده است.
وی ثبت ملی مبل و منبت و ثبت جهانی انگور را 2 برند مهم برای این شهرستان عنوان و بیان کرد: این اقدامی بسیار بزرگ بود که به نتیجه رسید و باید قدر بدانیم.
حجت الاسلام آزادیخواه همچنین نهضت آسفالت ریزی در روستاها، بهسازی روستاها، احداث مجتمع های آبرسانی، اخذ مجوز دانشکده پیراپزشکی، راه سازی و عمران و آبادانی روستاها را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته انقلابی عظیم در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان رخ داد.
وی تاکید کرد: مشکلات کوچک را بزرگنمایی نکنیم، چراکه انقلاب دستاوردهای بزرگی برای ما داشت و به کوری چشم دشمنان امسال 40 سالگی انقلاب را جشن می گیریم.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم اظهار داشت: خدمات نظام و انقلاب را به مردم بازگو کنیم تا با ایجاد امید و انگیزه در بین مردم، از این پیچ سخت با موفقیت عبور کنیم.
به گزارش ایرنا، بخش جوکار از توابع شهرستان ملایر و دارای چهار دهستان و 2 شهر ازندریان و جوکار است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.