به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فعالیت افرادی در سطح شهر موسوم به «کارتن به دستان» برای دادن خانه اجاره ای به مسافران و گردشگران که در بسیاری از شهرها مشاهده می شود موضوع جدیدی نیست اما شهرداری و شورای شهر همدان برای رفع این معضل به کمک جامعه هتل داران آمده است.
عده ای معتقدند این افراد با اجاره واحدهای اقامتی غیرمجاز به مسافران استان همدان در چند سال اخیر به شکل قابل توجهی رشد پیدا کرده است و علاوه بر مشکلات امنیتی، اخلاقی و بهداشتی که این واحدها برای استان ایجاد می‌کنند، آسیب‌های جدی از طریق این اماکن استیجاری غیرمجاز بر بدنه گردشگری استان وارد می‌شود.
این اماکن غیرمجاز بزرگترین آسیب را به صنعت هتلداری استان وارد کرده و مسافران نیز به لحاظ در اختیار داشتن برخی امکانات در این اماکن استیجاری به این سمت سوق پیدا می‌کنند.
کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان به همین منظور نشستی را با حضور جامعه هتل‌داران و مهمان پذیران، معاونان امور گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، با موضوع هم‌فکری در خصوص مشکلات جامعه هتل‌داران و مهمان پذیران برگزار کرد.
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در این نشست گفت: گردشگری می‌تواند ایران را از چالش‌های اقتصادی نجات دهد و برگزاری رویداد بزرگ همدان 2018 گامی بزرگ در این جهت بود.
حسین قراباغی با اشاره به نقش هتل ها و برنامه ریزی آنها در جذب گردشگر داخلی و خارجی اظهار داشت: ساماندهی کارتن به دستان و خانه‌های مسافر ضروری است و این کارتن به دستان سد راه مسافران و خودروها در ورودی شهر می‌شوند که این اقدام چهره نامطلوبی به این شهر گردشگری داده است.
وی اظهار داشت: ساماندهی کارتن به دستان در جذب و هدایت گردشگر در حاشیه شهر تنها وظیفه شهرداری یا اداره کل میراث فرهنگی نیست بلکه باید سایر مجموعه‌های مرتبط هم همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در چند نقطه از شهر به ویژه ورودی‌ها، باجه‌های اطلاع رسانی برای مقاصد گردشگری استقرار یافته و مسافران و مهمانان را به هتل‌ها یا اماکن اسکان مسافر و مکان‌های گردشگری هدایت کنند.
قراباغی تاکید کرد: لازم است آمار سطح میانگین کشوری جامعه هتل‌داران برای لحاظ تخفیف‌های لازم در دفترچه عوارض سال آینده شهرداری ارایه شود.
وی ورود شورای تامین استانداری در بحث ساماندهی خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز را ضروری دانست و گفت: دایمی کردن حضور راهنمایان گردشگری در طرح خدمات سفر در ورودی‌های سه گانه شهر همدان برای کاستن آسیب‌های اجتماعی در این حوزه، تشکیل اتحادیه برای ساماندهی محل‌های اقامتی غیر مجاز توسط جامعه هتل‌داران و مهمان‌پذیران از ضروریات است.
عضو جامعه هتل داران کشور نیز در این ارتباط گفت: حضور کارتن به دست هایی که در ورودی های همدان با شرایط نابسامان و زننده ایستاده اند و مسافران را در ورودی های شهر به سمت خانه مسافرهای بدون مجوز هدایت می کنند، بیشترین ضربه را به گردشگری استان می زنند.
شهرام شیروانی اظهار داشت: اغلب این خانه مسافرها در مناطق پایین شهر بوده و با توجه به سطح پایین خدمات و مشکلاتی که برای مسافران پدید می آورند، خاطره ای بد از سفر به همدان را در ذهن مسافران به جای می گذارند.
وی ادامه داد: این امر موجب می شود مسافر، رغبتی برای سفر دوباره به همدان نداشته باشد و این وضعیت در خور مهمانان این استان نیست و این خانه مسافرها باید نیاز سنجی و ساماندهی شوند و برای ادامه فعالیت، مجوز های لازم را کسب کنند.
بر اساس برخی گزارش ها، هم اکنون بیش از 400 سوئیت و منزل اجاره ای در همدان وجود دارد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.