آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی روز چهارشنبه در آیین نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه و بزرگداشت شهادت آیت الله دکتر مفتح در دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: شهدایی نظیر آیت الله بهشتی، شهید مطهری، شهید مفتح و شهید باهنر نقش مهمی در تقویت حوزه و دانشگاه حتی در زمان رژیم طاغوت داشتند.
وی اضافه کرد: در چهل سال گذشته برای وحدت حوزه و دانشگاه از جانب حوزویان کوتاهی صورت گرفته است با این وجود امسال تفاهم نامه ای های بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها منعقد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه با کمبود انسان کامل در تمامی ابعاد مواجه است یادآوری کرد: چنانچه 40 سال گذشته دانشگاه و حوزه به این امر مهم توجه می کرد هم اینک این همه مشکلات در حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وجود نداشت
آیت الله موسوی اصفهانی تاکید کرد: برای رفع تمامی مشکلات کنونی کشور بهترین راه ساختن و تربیت انسان های جامع و کامل در حوزه و دانشگاه است و این انسان ها در سایه وحدت این 2 نهاد ساخته می شوند.
مدیر حوزه های علمیه استان همدان اضافه کرد: حوزویان برای تقویت معنویت دانشجویان و دانشگاه ها در ابعاد مسایل روز باید کمک حال طلاب باشند.
آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: عملی شدن این مطالبه در کنار برادری و برابری دانشگاه و حوزه های علمیه آینده کشور را تضمین می کند.
وی اظهار داشت: اگر افراد پیش از تصدی مسئولیت به خوبی در دانشگاه و حوزه تربیت شوند چهره کشور در بُعد مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی درخشان می شود.
آیت الله شهید محمد مفتح روحانی شیعی و از حامیان امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی ایران بود که در سال 1307 در فامنین دیده به جهان گشود.
وی پس از پیروزی انقلاب عضو شورای انقلاب شد و سرپرستی دانشکده الهیات دانشگاه تهران را برعهده داشت. وی همچنین عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدتی دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران بود.
وی در سال 1358به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید و پیکرش در حرم حضرت معصومه (س) دفن شد. در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز شهادت وی در 27 آذر به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.