علیرضا گوهری روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانواده مرحوم فریدون اسماعیل زاده، نعمت اخضری، عزت برق لشگری، سعید اردبیلی، قاسم بختیاری، مهدی محمدی پارسا، دکتر حسین میرابیان و صادق کرباسی از دیواره نوردان بنام ورزش همدان و کشور تجلیل شدند.
وی بیان کرد: این دیواره نوردان در دهه 50 به بعد اغلب دیواره های صعب العبور کشور را فتح کردند.
گوهری افزود: همچنین حسن نجاتیان، علیرضا رفتار همدانی، سعید عریانپور، عرفان اصفهانی، وحید محمودی، علیرضا گوهریان، صادق قربانی، عارف زارعی، احسان جباری و مهدی اصلانی 10 دیواره نورد جوان و موفق همدانی هستند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی با تاکید بر ارج نهادن نسبت به فعالیت موفقیت آمیز دیواره نوردان همدانی گفت: امسال نیز همدانی ها صعودهای بسیار خوبی به روی دیواره علم کوه داشته اند.
رئیس هیات کوهنوردی همدان خاطرنشان کرد: قدردانی از زحمات ورزشکاران موفق را هرگز از یاد نمی بریم و همواره به وجود آنها افتخار می کنیم.
گوهری یادآور شد: همدان از دیرباز از قطب های اصلی دیواره نوردی کشور به شمار می رود و تاریخچه طولانی در صعودهای موفقیت آمیز در مرتفع ترین دیواره های کشور دارد.
وی بیان کرد : دیواره نوردی بسیار سخت و نیاز به تجربه و توان فنی و آمادگی بالا دارد و افراد شجاع، با هوش و توانمند می توانند در این رشته فعالیت کنند.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان اظهار داشت: در سال 1353 فریدون اسماعیل زاده و نعمت اخضری در یک شرایط سخت و دشوار جوی و وجود یخ در مسیر شکاف با پشتیبانی عزت برق لشکری و مهدی نور محمدی توانستند دیواره علم کوه از مسیر 'هاریروست' را با موفقیت طی کنند.
وی یادآور شد: در واقع این صعود به عنوان اولین صعود شهرستانی در دیواره علم کوه و دومین گروه ایرانی صعود کننده مسیر 'هاریروست' شناخته شد.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان افزود: در این سال چندین گروه ایرانی و خارجی برای صعود به دیواره رفته بودند که به علت بدی و خرابی جو هوا موفق به صعود دیواره نشدند.
همدانی ها قدمت دیرینه در صعود موفقیت آمیز از این دیواره مرتفع و صعب العبور دارند به ویژه در دهه 50 که اوج صعودهای مستمر دیواره نوردان این استان بود.
در این سال ها دیواره نوردان همدانی بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از 40 صعود موفقیت آمیز را بر دیواره علم کوه داشته اند.
از دیواره نوردان قدیمی و با سابقه همدانی می توان به مرحوم فریدون اسماعیل زاده، علیرضا رفتارهمدانی، حسن نجاتیان ، مرحوم حسین طالبی مقدم ، محمد خدایاری ، قدیر یزدانی ، جلال باتوقی ، پرویز روحانی، علیرضا ادریسی ، حمید روحانی، عزت برق لشکری و مرحوم نوید عزیزی اشاره کرد، دیواره نوردانی که هر یک بارها مسیرهای مختلف دیواره علم کوه را پیموده اند.
7520
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.