سرهنگ سعید اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این استان دارای 45 گردنه سخت گذر و برف گیر است که طبق بررسی های صورت گرفته سه تیم به صورت 24 ساعته در سه گردنه به صورت ثابت حضور دارند.
وی اضافه کرد: طرح زمستانی پلیس راه به منظور برقراری امنیت راه ها در فصل زمستان از 22 آذر امسال آغاز شد و به مدت سه ماه ادامه دارد.
رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همراه داشتن زنجیر چرخ حتی در صورت مساعد بودن شرایط جوی و خشک بودن سطح جاده الزامی است.
سرهنگ اسماعیلی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و نامساعد بودن وضعیت راه ها در استان های مجاور عوامل پلیس راه همدان از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ به سمت این استان ها جلوگیری می کنند.
وی اضافه کرد: برخی رانندگان زنجیر چرخ به همراه دارند اما متناسب با چرخ خودرو نبوده و در اصل هیچ کارکردی ندارد.
جانشین پلیس راه استان همدان بیان کرد: درصد بالایی از رانندگان نیز با وجود به همراه داشتن زنجیر چرخ متناسب با لاستیک خودرو اما توان و مهارت بستن آن را ندارند.
سرهنگ اسماعیلی گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس آمار سوانح فوتی در جاده های این استان در هشت ماهه سال جاری 14 درصد کاهش یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل دیگر نهادها و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان، زمستان کم حادثه ای را پشت سر گذاشت.
235 تن هشت ماهه سال جاری در سوانح برون شهری این استان جان خود را از دست دادند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.