اسفندیار خزائی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عرصه ها کاشت این گونه ها شناسایی و چاله های مورد نیاز برای کاشت این گونه ها حفر شده و اسفند ماه کار کشت آغاز می شود.
وی اضافه کرد: هم اینک مقدمات انعقاد قرارداد خرید نهال و فریز کردن آنها فراهم شده و در صورت مساعد شدن ضعیت جوی کار کاشت صورت می گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان فعالیت های صورت گرفته در بخش بیولوژیک را بی نظیر توصیف کرد و بیان کرد: کاشت 21 تن انواع بذر مرتعی در سطح مراتع کار قابل توجهی است.
خزایی ادامه داد: بارش های مناسب اخیر در کشت این بذرها تاثیر مثبت داشته است و هم اینک با 50 درصد پیشرفت فیزیکی کارها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: همچنین 600 هزار بوته آویشن چند منظوره در مراتع این استان کشت می شود و هدف کاشت گیاهانی است که علاوه بر کمک به حفاظت خاک، بهره برداری نیز داشته باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: امسال اعتبار ویژه برای حفاظت خاک و آبخیزداری از سوی رهبر معظم انقلاب به سازمان جنگل ها اختصاص یافته که سهم همدان 154 میلیارد و 400 میلیون ریال است.
خزائی ادامه داد: پس از پیش بینی این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، به سرعت منابع طبیعی استان نقشه ها را طراحی و واحد آبخیزداری در 17 زیر حوزه کار ارائه و قراردادها را منعقد کرد.
وی ادامه داد: در زمینه کاداستر، اصلاحی، احیای بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی در این حوزه های 17 گانه کار صورت گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: پایان کار تمامی فعالیت ها مستند شده تا بدانیم در ابتدا حوزه های پیش بینی شده به چه شکلی بوده و در انتها به چه شکلی در می آید.
خزائی ادامه داد: طرح های آبخیزداری همدان با 50 درصد پیشرفت در حال اجرا است و تاکنون بخشی از اعتبار صندوق توسعه ملی جذب شده و مابقی تا پایان سال مالی جذب می شود.
طرح های آبخیزداری در 9 شهرستان و 17 زیر حوزه به مساحت 29 هزار هکتار در حال اجرا است.
7526//2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.