ابوالقاسم الماسی روز شنبه در نشست اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: با توجه به نقش اهل علم و دانشگاهیان و تاثیر گذاری آنها در رفع چالش جامعه اما جای خالی برخی شخصیت ها و نهادها علمی در این شورا محسوس است.
وی با بیان اینکه تاثیرگذاری عالمان و دانشگاهیان بسیار زیاد است افزود: بنابراین با توجه به تکلیف اهل دانشگاه و روحانیت در رفع اعتیاد و مسئولیت آنها در تربیت جامعه، آیا آنها دغدغه ای در رفع پدیدهای اجتماعی دارند؟
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: ملت ایران آموزه های دینی و زندگی خود را از روحانیت می شنوند حال این افراد در حوزه اعتیاد به چه میزان ورود کردند؟
الماسی ادامه داد: معلمان تعهد اخلاقی نسبت به جامعه دارند، در حالیکه خروجی 12 ساعت درس معلم به دانش آموز در طی روز برخی مواقع جوانانی است که با معضلات اجتماعی درگیر هستند.
وی تاکید کرد: چقدر در زمینه آگاه سازی والدین اقدام شده است؟ در حالیکه همه باید با هم فکری و توجه به کیفیت کارها و برنامه ها در کنار کمیت ها و عمق بخشی به آنها برای ماندگاری فعالیت های صورت گرفته تلاش کنند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: موضوع اعتیاد به علل مختلف یکی از پدیده های چندلایه و تنیده درهم است که کار در این حوزه را سخت و دشوار می کند.
الماسی افزود: این پدیده آثارزیانبار فراوانی بر جامعه از خود به جا می گذارد، چراکه سود آوری بالای این تجارت، آن را به یک موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تبدیل کرده است.
وی اظهار داشت: این پدیده شوم درصدد تهی کردن وجود انسان از اخلاق، ارزش های انسانی، هویت و شخصیت است همچنین افرادی با این ویژگی ها را خانواده و جامعه نمی پذیرند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: خلاء ها و مشکلاتی در اجرا و کارها وجود دارد که احتمال می رود این موانع عامل کسب موفقیت لازم در این حوزه است.
الماسی گفت: مبارزه و برخورد با این پدیده شوم نیازمند نگاه همه جانبه، هماهنگی و اراده بالا است تا شاهد مهار و رفع این معضل باشیم.
وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و تربیتی مهمترین راهکار برای پیشگیری از این معضل و مقاوم و واکسینه کردن جامعه در برابر موادمخدر و اعتیاد است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: هم اینک یک خلاء شناختی نسبت به پدیده موادمخدر وجود دارد و این موضوع موجب شده با موازی کاری و اقدام جزیره ای نتوان در بین مجموعه فعالیت ها پیوند ایجاد کرد.
الماسی تاکید کرد: هر کدام از مسئولان حوزه موادمخدر در جایگاه خود کاری انجام می دهند که می تواند کار دیگر مجموعه ها را خنثی یا کم اثر بکند.
وی شیوع مصرف گُل را خطرناک دانست و گفت: سود گران موادمخدر سازمان یافته و خطر ناک عمل کرده و پایمال کردن ارزشها برای آنها اهمیت دارد.
وی ادامه داد: با وجود شتاب روز افزون تهدید موادمخدر برای جامعه آیا مسئولان در برخورد با این معضل، ارایه برنامه های اثرگذار و خلاقانه، برنامه های تاثیرگذار و ماندگار، به روز هستند؟
بیش از چهار تن و 600 تن انواع موادمخدر هشت ماهه سالجاری در استان همدان کشف و ضط شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.