به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی پنجشنبه شب در مجمع مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان ها اظهار داشت: دولت باید ساختارها را اصلاح و اعتمادسازی کند و شهرداری را رقیب خود نداند.
وی با بیان اینکه 23 وظیفه را احصا کردیم و از دولت خواستیم اختیار و اعتبار آن را به کلان شهر ها بدهد، افزود: هنوز در فضای چسبندگی حفظ اختیارات و وظایف هستیم و اگر نگاه درآمدی دولت درست نشود، پیشرفتی حاصل نمی شود.
مقدسی با اشاره به اینکه نباید از ایجاد رقیب بترسیم بلکه باید به شوراها اعتماد داشته باشیم، گفت: دولتی ها پذیرفتند در مالیات بر ارزش افزوده وضع عوارض را به شوراها برگردانند.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شوراها اکنون نیاز به تقویت دارند و اگر یک یا دو مورد اشکال در کشور می بینیم نباید تخطئه کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد مردم ایران در شهرها ساکن هستند، افزود: اگر دست شورا و شهرداری را برای خدمت باز کنیم می توانیم بار دولت را کم کنیم.
مقدسی تاکید کرد: در مجلس پای این هستیم ‌که تغییرات اساسی در قوانین شوراها و شهرداری ها بدهیم که نه تنها محدود کننده نباشد بلکه دست آنها را بیشتر باز کند.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.