مصطفی عبداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سه تن از اهالی روستای چپقلو شب گذشته اقدام به حفر غیرمجاز و کول گذاری قنات نزدیک روستا کردند اضافه کرد: آنها برای این کار هیچگونه مجوزی از جهاد کشاورزی و امور آب دریافت نکرده و خودسرانه از یک دستگاه بیل مکانیکی چرخ زنجیری برای این کار استفاده کردند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهار افزود: سه تن مشغول کندن و کول گذاری بودند که در حین انجام کار و کندن زمین، خاک ریزش کرده و هر سه زیر آوار قرار گرفتند.
عبداللهی اضافه کرد: افراد حاضر در محل 2 تن را نجات داده اما تلاش برای نجات نفر سوم که نیمی از بدن در دل خاک بود بی نتیجه ماند.
وی بیان کرد: حاضران در محل با استفاده از یک رشته طناب اقدام به بیرون کشیدن نفر سوم از زیر آوار کردند اما دوباره خاک ریزش کرده و او را در خود بلعید.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران بهار گفت: بخشی از لباس این فرد بیرون از خاک باقی مانده و محل فرو رفتن این متوفی مشخص بود.
عبداللهی اضافه کرد: با توجه به گل آلود بودن محل و احتمال بروز خطر، امکان حضور بیل مکانیکی و نیروهای امدادی برای امداد رسانی وجود نداشت.
وی بیان کرد: با هماهنگی مدیریت بحران و هلال احمر استان مقرر شد چند تیم تخصصی وارد عمل شده و در صورت احتمال بروز خطر، ادامه عملیات را به صبح موکول کنند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهار افزود: سه تیم تخصصی شامل آواربرداری، واکنش اضطراری و آنست در محل حادثه حضور یافتند.
عبداللهی اضافه کرد: دادستان بهار و جمعی از عوامل انتظامی و امدادی در محل حضور داشتند؛ با توجه به احتمال ریزش خاک و فراهم نبودن زمینه انجام ماموریت، عملیات به تعویق افتاد.
وی گفت: صبح امروز /چهارشنبه/ خودروهای مورد نیاز در نزدیکی محل حادثه حضور یافتند تا در صورت نیاز تیم های امدادی از آنها برای برون کشیدن متوفی استفاده شود.
وی ادامه داد: پیش از رسیدن تیم های امدادی، با همت اهالی روستا فرد متوفی از خاک خارج شده و تحویل عوامل امدادی شد.
روستای «چپقلو» از توابع بخش لالجین شهرستان بهار است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.