محمودرضا عراقی روز سه شنبه در شورای هماهنگی ترافیک همدان اظهار داشت: چنانچه قرار بر اجرای طرح عمرانی است باید با برترین کیفیت و کمترین هزینه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه هزینه زیاد هنر نیست اضافه کرد: نباید به بهانه کمبود زمان، فرصت را برای انجام کار بهتر از دست داد بلکه در انجام طرح های عمرانی باید به برنامه های بلند مدت توجه داشت.
معاون استاندار همدان درباره طرح مطالعاتی لالجین اظهار داشت: لالجین با 15 هزار جمعیت به عنوان شهر جهانی سفال در برابر کلانشهرهایی نظیر اصفهان، تبریز و مشهد خودنمایی می کند بنابراین برای شهر جهانی سفال به عنوان یکی از مناطق برجسته کشور طرح ها با ابعاد نگاه جهانی اجرایی شود.
عراقی ادامه داد: اختلاف نظرهایی در زمینه تعیین محدوده شهری صالح آباد وجود دارد که باید در این باره طبق طرح تفصیلی اقدام لازم صورت گیرد.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری همدان تاکید کرد: با توجه به مشخص بودن محدوده درون و برون شهری باید شهرداری ها نسبت به ایمن سازی معابر و زیبا سازی شهری اقدام کنند.
عراقی اضافه کرد: با توجه به مصوب شدن طرح تفصیلی در شورای عالی شهرسازی نمی توان حریم و محدوده شهرها را تغییر داد مگر اینکه دستورالعمل جدید ابلاغ شود.
وی تاکید کرد: جان و مال افراد برای تمامی مسئولان اهمیت دارد و متولیان امور از بروز سانحه و بروز خسارت مالی و جانی برای شهروندان ناراحت می شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز درباره طرح مطالعاتی بهبود تردد شهری لالجین گفت: هر چند وضعیت ترافیکی این شهر روان است اما با توجه به جهانی شدن لالجین باید تدابیری به منظور پیشگیری از حوادث ترافیکی اتخاذ شود.
سرهنگ علی فکری افزود: نیمه نخست امسال 2 فقره سوانح فوتی در ورودی لالجین رخ داد که در بروز این سوانح کامیون ها نقش اصلی را داشتند بنابراین احداث کمربندی برای پیشگیری از ورود کامیون به داخل شهر ضروری است.
وی همچنین خواستار ساخت گذرگاه های ایمن عابر پیاده، پل های مکانیزه، پارکینگ برای خودروهای سنگین و سبک در لالجین شد.
رئیس پلیس راهور همدان بر ضرورت تعریض معابر، نصب دوربین های کنترل سرعت و در نظر گرفتن صلاحیت ترافیکی هنگام صدور مجوز ساخت مجتمع ها و در نظر گرفتن پارکینگ برای واحدهای صنفی و نمایشگاهی را خواستار شد.
شهردار لالجین نیز گفت: تردد کامیون ها از داخل شهر به منظور جابجایی سفال های تولیدی موجب بروز مشکلاتی شده بنابراین 11 هکتار زمین در خارج از بافت شهری برای انتقال کارگاه سفال در نظر گرفته‌ شده است.
حمید محبی مجید با بیان اینکه خروج کارگاه‌های سفال از شهر به‌ مرور انجام می‌شود افزود: برای خروج مشاغل مزاحم به خارج از شهر 11 هزار متر مربع زمین در هفته دولت پیش بینی و کلنگ زنی شد که 50 درصد کار انجام شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 30 هزار تن آسفالت با هزینه کرد 90 میلیارد ریال در این شهر پخش شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.