به گزارش ایرنا، پژمان جعفری روز دوشنبه به مناسبت آغاز دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این رقم 6 میلیارد ریال برای ساخت اورژانس، 780 میلیون ریال برای خرید ست جراحی فک و صورت، چهار میلیارد و 570 میلیون ریال برای خرید ست جراحی مغز و اعصاب و برش جمجه و 250 میلیون ریال برای دستگاه اتو کلاو هزینه شده است.
وی خرید چهار دستگاه دیالیز پیشرفته با سه میلیارد و 150 میلیون ریال، کمک هزینه دارو و درمان به 270 بیمار با 2 میلیارد و 300 میلیون ریال، کمک هزینه دارو و درمان برای خانه سالمندان با 40 میلیون ریال، خرید 10 دستگاه ویلچیر با 6 میلیارد و 700 میلیون ریال و تخفیفات دندانپزشکی با 900 میلیون ریال را از دیگر هزینه ها در حوزه درمان برشمرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: برای بازسازی و تجهیز بخش ویژه 32 تختخوابی «سیف الدوله» در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نیز 12 میلیارد ریال در نظر گرفته ایم که منتظر ارایه نقشه برای شروع عملیات اجرایی این بخش هستیم.
جعفری با اشاره به اجرای طرح های عمرانی آموزشی از محل اجرای نیت واقف ادامه داد: از سال گذشته تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون ریال برای بازسازی سالن غذاخوری دبیرستان نمونه سیفیه هزینه شد که برای تکمیل 400 میلیون ریال دیگر نیاز دارد و همزمان با دهه وقف افتتاح می شود.
وی احداث یک کلاس درس در مدرسه سیف الدوله سه و چهار با اعتبار 700 میلیون ریال، تعویض و نصب پنجره های دوجداره، تعمیر سرویس های بهداشتی، آبدارخانه و بازسازی آبخوری مدرسه فخریه کوثر با هزینه کرد 320 میلیون ریال و تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی، دیوارپوش، پله ها و نمای ساختمان مدرسه فخریه مائده با 350 میلیون ریال را از دیگر اقدامات در حوزه عمرانی آموزشی برشمرد.
جعفری افزود: از مهرماه سال گذشته تاکنون 9 هزار بسته نوشت افزار و کیف مدرسه با اعتبار چهار میلیارد و 880 میلیون ریال تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: در این راستا از سال گذشته تاکنون یک میلیارد ریال مساعدت مالی به دانشکده علوم قرآنی، 100 میلیون ریال به دانشجویان نیازمند و 250 میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند کمک هزینه تحصیلی داده شد.
جعفری ادامه داد: از محل مازاد موقوفه های سیف الدوله در حوزه اطعام، یکهزار و 357 بسته سبد غذایی به ارزش سه میلیارد و 400 میلیون ریال بین نیازمندان توزیع و برای آئین های مذهبی، فرهنگی و روضه خوانی نیز از سال گذشته تاکنون سه میلیارد و 650 میلیون ریال هزینه شد.
رئس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی مجتمع بزرگ تجاری و مسکونی میدان جهاد این شهر اشاره کرد و گفت: این مجتمع با 6 هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
جعفری احداث جایگاه سوخت در شهرک ولیعصر(عج) ملایر را از دیگر اقدامات عمرانی برشمرد و افزود: زمین این طرح تهیه شده و منتظر اخذ مجوزهای لازم هستیم.
وی مرمت و بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان را از دیگر اقدامات عمرانی عنوان و بیان کرد: در این راستا مرمت بقعه متبرکه زمان آباد، امامزاده علی اکبر(ع) کرکان، مسجد عاشورا، امامزاه احمد و محمود روستای کیکله، امامزاده دو خواهران پیروز، نمای امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن و نصب چهار دستگاه دوربین مداربسته برای امامزاده عبدالله(ع) مهرآباد در دست اقدام است.
جعفری در حوزه اجارات نیز به تنظیم و به روز رسانی 2 هزار و 261 رقبه و سند اجاره در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد برای 73 رقبه سند اجاره جدید تنظیم شد.
وی گفت: امسال پایه اطلاعات 29 هزارو 338 رقبه در این شهرستان به روز رسانی شد و به تایید نهایی سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه تهران رسید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر سنددار کردن تمامی املاک، رقبه ها و موقوفه ها را از سیاست های سازمان برشمرد و بیان کرد: در این ارستا 6 هزار و 406 هکتار از اراضی ملایر سند مالکیت برای آنها اخذ شد که مربوط به روستاهایی همچون جوزان، بوربور، بابارئیس، دشت آباد و ارگس است.

** 2 وقف جدید در ملایر ثبت شد
جعفری به ثبت 2 وقف جدید در این شهرستان اشاره کرد و افزود: «محمدعلی فراهانی» یکی از واقفان ملایری زمینی به مساحت سه هزار و 250 مترمربع برای توسعه امامزاده روستای علوی وقف کرد و یک باب منازل مسکونی به ارزش 800 میلیون ریال با تمامی وسایل برای خانه عالم در روستای موسی خان بلاغی وقف شد.
وی یادآور شد: همچنین زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع توسط یکی از واقفان ملایری برای ایجاد زائرسرا و برپایی موکب در محور ورودی ملایر به اراک در جوار آرامستان بهشت هاجر اهدا شد که هنوز وقف نامه آن تنظیم نشده است.
جعفری دیدار با امام جمعه و فرماندار ویژه ملایر، غبارروبی امامزاده عبدالله(ع) و شهدای گمنام، نواختن زنگ هفته وقف، برپایی نمایشگاه وقف در مسجد جامع، برپایی ایستگاه های «همه واقف باشیم» و برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری در دانشکده علوم قرآنی را از جمله برنامه های این دهه برشمرد.
وی ادامه داد: در دهه وقف آیین های رحلت پیامبر اکرم(ص) در امامزاده عبدالله(ع) ملایر و مهرآباد، تکیه ابوالفضل(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن برگزار و یکهزار پرس غذا در مناطق حاشیه شهر توزیع می شود.
وی توزیع 500 بسته سبد کالا بین نیازمندان، پرداخت 500 میلیون ریال کمک هزینه درمان به بیماران سرطانی نیازمند، اهدای 10 دستگاه ویلچیر با اعتبار 6 میلیارد و 700 میلیون ریال به نیازمندان، اهدای 400 میلیون ریال کمک هزینه خرید لباس و کفش به دانش آموزان نیازمند، تخفیف 50 درصدی واحد دندانپزشکی اوقاف و تجلیل از یاوران وقف و خادمان موکب را از دیگر برنامه های دهه وقف در ملایر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای 48 بقعه متبرکه ثبتی و 163 موقوفه است. همچنین 63.5 درصد از اراضی این شهرستان موقوفه است و از نظر وقف جایگاه بالایی در کشور دارد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.