به گزارش ایرنا، مهدی سماواتی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این استان پنج هزار خانوار مستمری دریافت می‌کنند، افزود: یک هزار و 500 خانوار عشایر نیز زیر پوشش این صندوق قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه در این استان 47 کارگزاری این بیمه فعال است، اظهار داشت: شرایط برخورداری از خدمات این بیمه، سکونت در روستا و یا مناطق عشایری، ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر، زیر پوشش بودن در نهادهای حمایتی و یا هنرمندان و قالیبافان با داشتن دست کم 18 سال و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان است
سماواتی افزود: حق بیمه در این صندوق 15 درصد سطح درآمد انتخابی بیمه شده است که پنج درصد آن را بیمه شده و 10 درصد را دولت تامین می کند.
وی با بیان اینکه بیمه شدگان در صندوق حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت می کنند، گفت: میزان مستمری ماهانه بیشترین معادل سطح درآمدی انتخابی بیمه شده و کمترین آن دو سوم آن است.
سماواتی از تمام روستاییان و عشایر خواست تا با اقدام نسبت به بیمه تامین اجتماعی خود، از مزایای عضویت در صندوق استفاده و همانند کارمندان بعد از بازنشستگی حقوق دریافت کنند.
وی گفت: مستمری بازنشستگی با دست کم 15 سال سابقه و 65 سال سن، مستمری از کارافتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه، مستمری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی و نقل و انتقال سوابق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و سایر صندوق ها از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.
سماواتی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی، فرهنگسازی و اعتمادسازی، سه مشکل این صندوق بیمه‌ای است، اضافه کرد: در جذب بانوان مشکل داریم به طوریکه از جمعیت 300 هزار نفری تحت پوشش صندوق 11 هزار نفر یعنی کمتر از سه درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
سماواتی جمعیت روستایی استان را 194هزار خانوار اعلام و اضافه کرد: ‌درآمد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در سال گذشته 180 میلیارد ریال بود که سال گذشته 80 میلیارد ریال مستمری به افراد تحت پوشش صندوق پرداخت شد.
وی از امضای سه تفاهم‌نامه در این حوزه خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین صنعت، معدن و تجارت برای تحت پوشش قرار دادن مشاغل مختلف بسته شده است.
گفتنی است استان همدان یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که 48 درصد از آن را روستاییان تشکیل می دهند.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.