به گزارش ایرنا، محمود رضا عراقی روز شنبه در نشست خبری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان اظهار داشت: مشکل مالی برای برگزاری این اجلاس نداریم اما سازمان میراث فرهنگی قول هایی در خصوص تخصیص اعتباری جداگانه به این رویداد داده است.
وی اظهار داشت: شهرداری همدان گام های بلندی در برگزاری این اجلاس و همچنین رویداد همدان 2018 برداشته است و با این حال تاکنون هیچگونه اعتباری برای آن دریافت نکرده است.
عراقی تاکید کرد: شرکت های خصوصی تخصصی می توانند موجب توسعه و بیانگر اقتدار حوزه های مختلف باشند که حضور شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده تفریحی گنجنامه در این اجلاس می تواند حوزه گردشگری استان را قوی کند.

* افزایش گردشگران در همدان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه گفت: همدان با سه عضو در اجلاس جهانی گردشگری 20 درصد از سهمیه اعضای ایرانی این اجلاس را سهیم است.
علی مالمیر افزود: با وجود افزایش نرخ ارز و وضعیت اقتصاد کشور 30 درصد افزایش گردشگران داخلی و 52 درصد افزایش گردشگران خارجی را از اماکن گردشگری همدان داشتیم که این نخستین تاثیرات این اجلاس و رویداد همدان 2018 را در توسعه گردشگری نشان می دهد.
وی انعکاس خبری این اجلاس را یکی از مهمترین دستاوردهای میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) دانست و افزود: اطلاع رسانی و معرفی همدان مهمترین هدف از برگزاری اینچنین رویدادهایی هست که به بهترین شکل صورت گرفت.
مالمیر عنوان کرد: برخی از کشور ها تا 100 نماینده در اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO)عضو دارند که در این چهلمین نشست این اجلاس از هر کشور یک یا دو نماینده در همدان حضور می یابند.
2090/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.