به گزارش ایرنا، باب الله فتحی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات مهمی برای تهیه و جمع بندی پرونده ثبت جهانی انگور ملایر انجام شد و از 25 مهرماه به مدت سه روز میزبان نماینده فائو و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی بودیم.
وی با بیان اینکه نماینده فائو با ظرفیت های تولید انگور و حوزه های مختلف گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، آداب و رسوم، فرهنگ، آثار تاریخی و دیدنی این شهرستان آشنا شد، ادامه داد: این بازدید دستاوردهای بسیار خوبی برای ملایر به همراه داشت.
فرماندار ویژه ملایر نقش خبرنگاران را در معرفی ظرفیت های انگور ملایر پررنگ و اثرگذار دانست و بیان کرد: امیدواریم ثبت جهانی انگور ملایر گامی مهم برای شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان در حوزه های مختلف باشد.
فتحی به فعالیت کاری 90 روزه خود در فرمانداری ویژه ملایر اشاره و آن را شروعی برای تداوم اقدامات و شتاب بخشیدن به رشد و توسعه این شهرستان ارزیابی کرد و گفت: در این مدت اقدامات بسیار خوبی با همکاری مدیران دستگاه های اجرایی و همراهی اصحاب رسانه انجام شد.
وی برگزاری جشنواره های متعدد همچون مبل و منبت، فیلم و عکس سینمای جوان، جشنواره انگور، خوشه برتر و شیره پزی مانیزان، برنامه های هفته دولت، ایام دهه محرم، ستاد اربعین و ثبت جهانی انگور را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
معاون استاندار همدان ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم همراه با نمایندگان ملایر و مسئولان استانی با حضور در روستاها، مراکز بخش ها و حضور میدانی در 6 شهر تابعه ملایر، مسایل و مشکلات مردم را پیگیری و حل کنیم.
فتحی همچنین جایگاه خبرنگاران را در عرصه اطلاع رسانی بسیار مهم دانست و بر لزوم حمایت و پشتیبانی مدیران دستگاه های اجرایی از اصحاب رسانه این شهرستان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از اقدامات انجام شده در این شهرستان به واسطه تلاش رسانه ها به اطلاع مردم رسیده است، افزود: رسانه ها بازوان توانمندی برای مدیران هستند که باید مورد احترام قرار گیرند.
فتحی خواستار برگزاری جلسه ای با حضور روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان و خبرنگاران شد و اظهار داشت: تمامی درخواست ها و دغدغه های خبرنگاران و مطبوعات محلی که مطرح شد، مورد پیگیری قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسایل، مشکلات و درخواست های اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و مطبوعات محلی این شهرستان مطرح شد.
حذف یارانه کاغذ، مطبوعات و بیمه، ضعف در اطلاع رسانی از سوی دستگاه های اجرایی و روابط عمومی ها، هماهنگ نبودن و گزینشی دعوت کردن خبرنگاران در جلسه های خبری، رفتار نامساعد برخی مدیران با خبرنگاران منتقد، بی حرمتی به خبرنگاران، پایین بودن حقوق و دستمزد، پرداخت نشدن حق اشتراک نشریات محلی و نگرفتن اشتراک این نشریات از سوی دستگاه های اجرایی از جمله مشکلاتی بود که از سوی خبرنگاران مطرح شد.
ملایر دارای چهار نشریه محلی آوای ملایر، فرهنگ ملایر، طلیعه امید و مهر است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.