به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ضرورت و اهمیت اطلاع رسانی و تاکید دولت و در ذیل آن وزارت کشور بر تقویت این حوزه ، موجب شکل گیری شورای اطلاع رسانی شد.
اعضای شورای اطلاع رسانی همدان متشکل از اساتید دانشگاه، مدیران ستادی استانداری، مدیران کل، خبرگزاری ایرنا، خانه مطبوعات و مشاوران رسانه ای استاندار بررسی سند اطلاع رسانی را در دستور کار قرار دادند.
در این راستا چهار کمیته تخصصی شامل کمیته های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و زیربنایی در زیر مجموعه شورای اطلاع رسانی شکل گرفت و مسئولیت هر یک از کمیته ها متناسب با تخصص به مدیران کل واگذار شد.
سند اطلاع رسانی مشتمل بر 10 محور بوده که بیشتر شامل شرح وظایف دستگاه ها، توجه و تقویت حوزه روابط عمومی ها و وظایف مدیران در قبال رسانه ها است.
رویکرد شورای اطلاع رسانی از تدوین سند این است که فعالیت های حوزه اطلاع رسانی به صورت جامع، کامل، متمرکز و با برنامه باشد.
بر این اساس دبیرخانه این شورا در روابط عمومی استانداری شکل گرفت تا بر روند اجرای مصوبات نظارت دقیق داشته باشد.
برگزاری نشست های خبری، تعامل و ارتباط دوسویه با رسانه ها، برگزاری نشست های فصلی توسط تمامی دستگاه ها، برگزاری تورهای رسانه ای به ویژه توسط دستگاه های اقتصادی، بازدید مدیران از دفاتر رسانه ها، حضور مدیران در صدا و سیما در این سند دیده شده است.
سند اطلاع رسانی شامل شرح وظایف کامل هر یک از دستگاه ها در امر اطلاع رسانی است تا با مبنا قرار دادن آن، بر اساس این برنامه حرکت کنند.
ایجاد تحرک در حوزه رسانه ای استان با توجه به افزایش انتظارات مردم و نیاز جامعه به اطلاع رسانی شفاف و بی کم و کاست را می توان از دیگر علل تدوین این سند دانست.
تقویت و افزایش هماهنگی بین مدیران اجرایی، روابط عمومی و رسانه ها به عنوان سه رکن اطلاع رسانی نیز در این سند پیش بینی شده تا شاهد فعالیت منسجم، متمرکز و قانونمند در این حوزه ها شود.
همچنین در این سند به موضوعاتی همچون انتخاب روابط عمومی های با انگیزه، جوان و دارای سواد رسانه ای، ارایه به موقع گزارش عملکرد توسط اداره ها، بهره گیری مناسب از فضای مجازی، ضرورت به روز کردن سایت دستگاه ها و برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای روابط عمومی ها پرداخته شده است.
به طور حتم با توجه به مصوب شدن این سند باید نظارت دقیق بر روند اجرای مصوبات برای عبور از وضعیت کنونی صورت گیرد تا سند اطلاع رسانی تنها در کنار دیگر اسناد در قفسه کتابخانه جا خوش نکند.
7526
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.