به گزارش ایرنا، سردار مهدی ظفری روز دوشنبه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس همدان بیان کرد: باید از نگاه سازمانی برای برگزاری برنامه های دفاع مقدس پرهیز و به نقش مردم و رهبر معظم انقلاب تاکید شود.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به گروه خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است، اظهار داشت: عامه مردم در بیشتر مواقع از برنامه هایی ابلاغ شده جلوتر هستند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس همدان اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور که رئیس جمهوری در کنار سخنرانی یک نهیب نیز به دشمنان می زند، همه مردم، گروه ها و احزاب وی را همراهی می کنند.
سردار ظفری با بیان اینکه 32 برنامه محوری برای هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است، گفت: انتظار می رود برنامه های پیش بینی شده توسط نهادها به موقع به دبیرخانه اطلاع رسانی شود تا بتوان مستند سازی کرده و به موقع برنامه ها را انجام و تحویل ستاد کل نیروهای مسلح داد.
وی ادامه داد: یک فصل نامه یا گاهنامه با محوریت فعالیت های صورت گرفته در سی و هشتمین سالروز هفته دفاع مقدس به نام استان چاپ و منتشر می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس همدان خاطر نشان کرد: هیچ پدیده ای نتوانسته مثل دفاع مقدس تحول در منطقه و جهان ایجاد کند.
سردار ظفری افزود: دفاع مقدس حاصل انقلاب اسلامی است و اگر این 2 مولفه از هم جدا شود به طور حتم مفاهیم ارزشی انقلاب به خوبی معرفی نمی شود.
وی با بیان اینکه دکترین نظامی معتقدند که دفاع مقدس قرینه و منبعث از عاشورا است، یادآوری کرد: بیستم شهریور سال 65 در جزیره مجنون که محل پدافند لشکر انصار الحسن (ع) همدان بود دشمن در جبهه شمالی و جنوبی نفوذ کرده بود و رزمندگان همدان پذیرفتند که در مقابل این تک مرموز دشمن بایستند.
وی بیان کرد: این استان با تقدیم شهدای گرانقدری نظیر شهید شاخص محسن امیدی توانست دشمن را در منطقه مجنون متوقف کنند.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این جلسه گفت: رزمایش اقتدار از نهم شهریور امسال در کشور آغاز شده است.
سردار مهدی فرجی اضافه کرد: این رزمایش 17 شهریور در همدان آغاز شد و در کنار آن، نیروهای جهادی برای ارائه خدمت در حاشیه شهرها حضور یافتند.
وی شعار این رزمایش را «وحدت، پیشرفت و ایستادگی» عنوان کرد و ادامه داد: برنامه های این رزمایش تا پایان هفته مقدس ادامه دارد و نیروهای جهادی تا این زمان در مناطق محروم خدمات ارائه می دهند.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مرحله نخست این رزمایش به خوبی انجام شد، گفت: مرحله دوم رزمایش متقارن با هفته دفاع مقدس پنجم مهرماه در مرکز استان با حضور 22 هزار تن از نیروها برگزار می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و دسیسه های دشمن، با برگزاری این رزمایش به جهان این پیام منتقل می شود که سپاهیان محمد(ص) دوباره آماده رویارویی هستند.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: نمونه این رزمایش پیشتر در جریان هشت سال جنگ تحمیلی برگزار و حضور نیروها در این رزمایش موجب رفع بسیاری از مشکلات شد.
سردار فرجی ادامه داد: هم اینک که دشمن درصدد ایجاد یاس و ناامیدی است، برگزاری این رزمایش می تواند در ارتقای روحیه مردم اثر گذار باشد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.