امید وفایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۳۵ فیلم داستانی، ۱۷ فیلم مستند، هفت فیلم پویانمایی و ۹ فیلم تجربی به شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان راه پیدا کردند و در بخش نهایی با هم رقابت می کنند.
وی افزود: در بخش فیلمنامه نیز 16 اثر برای رقابت در بخش نهایی جشنواره انتخاب شد که چهار فیلمنامه در بخش اقتباسی و 12 فیلمنامه در بخش آزاد است.
مدیر اجرایی جشنواره آگر بیان کرد: حسن لطفی، رهبر قنبری و اشکان چاوشی هیات انتخاب و داوری فیلمنامه شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان به میزبانی ملایر را بر عهده داشتند.
وفایی ادامه داد: در بخش عکس نیز از بین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 37 تک عکس و چهار مجموعه عکس توسط هیات داوران مسعود زنده روح، امیر لطفیان و فاطمه تعمیدی برای بخش مسابقه جشنواره آگر انتخاب شد.
وی یادآور شد: این تعداد عکس از ۲۶ عکاس سراسر کشور برای رقابت در بخش نهایی این رویداد منطقه‌ای برگزیده شد.
رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر بیان کرد: از زمان فراخوان شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان 2 هزار و 356 اثر در سه بخش فیلم، عکس و فیلمنامه از 10 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وفایی ادامه داد: در بخش فیلم 258 فیلم داستانی، 102 فیلم مستند، 31 اثر پویانمایی و 50 فیلم تجربی (تجربه گرا) به دبیرخانه جشنواره رسید.
وی گفت: در بخش عکس نیز یکهزار و هفت تک عکس و 475 مجموعه عکس و در بخش فیلمنامه 395 اثر در بخش آزاد و 38 اثر در بخش اقتباسی ارسال شد.
به گزارش ایرنا، شصتمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان از 15 تا 18 شهریورماه به مدت چهار روز در شهرستان ملایر برگزار می شود.
استان های همدان، هرمزگان، قم، مرکزی، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی در این جشنواره حضور دارند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.